منطقه آزاد اروند به قطب فولاد کشور تبدیل می شود

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند به قطب فولاد در کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش فرینا، عبدالله کعبی در جمع خبرنگاران، افزود: اکثر مشکلات استان‌های جنوبی ما شبیه هم هستند و باید به دنبال رفع کمبودها و ایجاد فرصت‌ها باشیم؛ دسترسی به آب‌های آزاد با تمام کمبودهای مناطق مرزی و جنوبی یک فرصت است و باید آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

کعبی با بیان اینکه اگر قرار بر نقد است نقد باید سازنده و با انعکاس صحیح رویداد باشد، گفت: همه دولت‌ها کمبودها و نقصان‌هایی داشته‌اند و کارهای بسیاری باید انجام می‌دادند که ندادند؛ مطالبه گری و دموکراسی از ارکان دولت است؛ نقد باید منصفانه باشد نقدی که به دنبال توسعه است نقدهای تندوتیز را نیز می‌شنویم حتماً کمبودهای وجود دارد ولی علاوه بر نقد برای رفع نقصان‌ها باید کارهای انجام شده را نیز مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین دانشگاه‌های استان خوزستان در آبادان است، افزود: بهترین بیمارستان‌ها و دانشگاه را داریم؛ دانشگاه و مراکز آموزش عالی یکی از پایه‌های توسعه منطقه هستند و در تلاش هستیم تا دانشگاه علوم پزشکی منطقه آزاد اروند را در آبادان راه‌اندازی کنیم؛ در سال ۱۹۱۷ دانشگاه نفت آبادان تأسیس شد و بعد از دانشگاه نفت تهران ۱۹۱۴ میلادی دومین دانشگاه صنعتی کشور است. در جهت اجرایی کردن بهتر امور قطعاً لازم است نقدها را بشنویم.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از رسانه‌ها خواهشمندم توجه داشته باشند که در زمانی که تمام شبکه‌های جهانی علیه کشورمان بسیج شده‌اند، ما در جمهوری اسلامی ایران باید به دنبال تبیین واقعیت‌ها و روشن کردن اذهان عمومی باشیم.

کعبی در بحث توسعه گردشگری سلامت، افزود: ما بهترین متخصصان و بیمارستان‌ها را در منطقه آزاد اروند داریم؛ در حالی که متوسط جهانی برای هر هزار بیمار یک تخت است در منطقه آزاد اروند در تلاش هستیم که به ازای هر ۵۰۰ نفر یک تخت بیمارستانی داشته باشیم.

وی با توجه به اینکه ایجاد منطقه آزاد اروند برای مناطق جنوبی و مرزی یک فرصت است، گفت: اعتبارات دولت برای منطقه ۱۰۰ میلیارد تومان است ولی منطقه آزاد اروند برای بهسازی و عمران دو شهر آبادان و خرمشهر ۲۲۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده است.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود، افزود: در آینده نزدیک شرکت فولاد جهان آرا با ظرفیت ۳ میلیارد تن تولیدی منطقه آزاد اروند را به قطب اقتصادی فولاد کشور تبدیل می‌کند.

کعبی با بیان اینکه در مجموع ۷۰ درصد اعتبارات به بخش عمرانی و ۳۰ درصد به بخش‌های دیگر اختصاص یافته است، افزود: آبادان  با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و شرایط بد بعد از جنگ و عقب‌ماندگی حاصل از آن  تحویل گرفته شد و اینک که به منطقه آزاد تبدیل شده، در تلاش برای عمران و آبادی آن هستیم.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو