گمرک منطقه ویزه اقتصادی کاوه جزو 10 گمرک برتر صادراتی کشور

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرکاراک و ساوه جزو 10 گمرک برتر صادراتی کشور است.


به گزارش فرینا، سیدمهدی میراشرفی در آئین تودیع و معارفه رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه افزود: کمک و همکاری بین بخشی با مجموعه گمرک زمینه ساز ارتقای این رتبه خواهدشد.

میراشراقی با تاکید بر اینکه طولانیشدن پروسه ترخیص کالا در اماکن گمرکی و غیرگمرکی آسیب زاست، گفت: براساساعلام سازمان جهانی گمرک هر روز توقف در ترخیص کالا مترادف با یک درصد قیمت تمام شده کالاست یعنی اگر به عنوان مثال ترخیص یک کالا 50 روز بطول انجامد به معنای آناست که 50 درصد قیمت کالا نسبت به کالای مشابه خارجی، قیمت تمام شده بیشتری پیداخواهد کرد.

وی به هزینه بالای بهره بانکی،کاهش بهره وری ماشین آلات ناشی از فرسودگی و عدم آموزش کارکنان را از دیگر دلایل افزایش کالای تولید شده بیان کرد و گفت: طولانی شدن مدت زمان ترخیص کالا در کنار مشکلات دیگری که بر سر راه تولید قرار دارد موجب تشدید قیمت تمام شده خواهد شد از این رو باید سازوکار مناسبی برای کاهش مدت زمان ترخیص کالا در گمرک اتخاذ کرد و صف ترخیص را به حداقل رساند.

 مدیر عامل شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاوه از سال 1393 فعالیت خودرا آغاز کرده است و حمایت‌های گمرکی موجب تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده است.

مجید صادقی‌زاده افزود: به برکت فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کاوه و گمرک تولیدکنندگان از خدمات بیشتری در شهرستان برخوردار شده اند که شایسته تقدیر است.

صادقی زاده تسلط بر دانش و دانسته‌های گمرکی و ازهمه مهمتر جسارت اجرا را از ویژگی های رئیس سابق گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه دانست و گفت: با حمایت‌های گمرکی شاهد رشد قابل ملاحظه منطقه ویژه اقتصادی هستیمو جزو نخستین مناطق ویژه اقتصادی است که بهترین عملکرد را دارد.

وی افزود: بسیاری از مناطق ویژه اقتصادی کشور صرفا در حوزه واردات فعالیت می‌کنند که عمدتا واردات کالاهایت جملی و غیر ضروری است اما منطقه ویژه اقتصادی افتخار دارد که اولا میزان صادرات آن دو برابر واردات بوده و حوزه وارداتی آن در برگیرنده مواد اولیه صنایع است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: چنین رویه‌ای که در منطقه ویژه اقتصادی کاوه وجود دارد بسیار به ندرت در کشور وجود دارد که عملکردی اینچنینی به نفع اقتصاد کشور و کاملا مفید به سود منافع عمومی کشور باشد.

در این مراسم از خدمات حسین شریفی به عنوان رئیس سابق تقدیر و علیرضا کرمی به عنوان رییس جدید گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه معرفی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو