آبادان و خرمشهر حلقه اتصال اقتصاد دنیا به کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:پیش از انقلاب، خرمشهر و آبادان مانند یک پریز برق اقتصاد دنیا را به کشور متصل می‌کردند.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده در مراسم روز خبرنگار با بیان اینکه پیش از انقلاب، خرمشهر و آبادان مانند یک پریز برق اقتصاد دنیا را به کشور متصل می‌کردندگفت: پس از انقلاب قدرت های جهانی تصمیم گرفتند برق این پریز را قطع کرده و آن را نابود کنند در نتیجه در جنگ ۸ ساله خرمشهر و آبادان صدمات زیادی دیدند.

نعمت زاده افزود: پس از جنگ لایه کالبدی این شهر ها ترمیم شد اما لایه زیرین ترمیم نشد و اقتصاد این شهر ها رشد نکرد. این لایه نیز بعد ها تا حدی ترمیم شد اما لایه سوم که لایه انسانی بود همچنان مورد توجه واقع نشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در مدیریت جدید، مبنا و اساس خود را بر توسعه انسانی و آموزش در همه ابعاد قرار داد.

نعمت زاده  همچنین افزود: اطلاع رسانی یک نقش بدیهی برای رسانه است و علاوه بر آن رسانه باید جامعه را به سمت توسعه ببرد. امروز مهمترین مسئولیت رسانه توسعه انسانی است.

وی گفت: رسانه یک موضوع بومی، منطقه ای یا ملی نیست و یک پدیده جهانی است و مانند دیگر پدیده های جهانی سرنخ آن می‌تواند خارج از تصمیمات ما قرار گیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بعد از جنگ، اقتصادی که بر محور نفت و پالایشگاه بود پایان یافت و منطقه آزاد اروند امروز نیاز به محورهای اقتصادی حدید مانند گردشگری دارد و رسانه باید در شکل دهی به آن نقش موثری ایفا کند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو