بازدید 2792 گردشگر خارجی از چهار سایت ژئوپارک قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: دو هزار و 792 گردشگر خارجی طی چهار ماه نخست امسال از چهار سایت ژئوپارک جهانی در این جزیره بازدید کردند.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی اعلام کرد: این تعداد گردشگر خارجی طی این مدت از دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، غار نمکی و موزه ژئوپارک قشم بازدید کردند.
وی با اعلام اینکه سال گذشته 9هزار و 478 گردشگر خارجی از این سایت ها دیدن کردند، افزود: دو هزار و 564 نفر آنان در چهار ماه نخست سال 96 از این ژئوسایت ها بازدید داشتند و این در حالی است که شمار گردشگران خارجی بازدیدکننده از این ژئوسایت ها در چهار ماه نخست سال 97 به رقم دو هزار و 792 نفر رسیده است.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، سال گذشته 266 هزار و 578 نفر از مسافران و گردشگران جزیره به ترتیب از چهار سایت دره چاهکوه، دره ستاره ها، طولانی ترین غار نمکی جهان در غرب جزیره و موزه ژئوپارک قشم بازدید کردند که 110 هزار و 171 نفر از این تعداد به بازدیدکنندگان چهار ماه نخست سال 96 مربوط می شود.
امری کاظمی ادامه داد: شمار گردشگران ایرانی و خارجی بازدیدکننده از چهار سایت یادشده جزیره قشم در چهار ماه نخست امسال هم به رقمی برابر با 133 هزار و 69 نفر رسید که نشان از افزایش سفرها به این منطقه دارد.
وی با اعلام اینکه ازاواخر سال 95 بازسازی موزه ژئوپارک در مرکز شهر قشم آغاز شده است، افزود: با اجرای دو فاز از مجموع سه فاز برنامه بازسازی این موزه طی چهار ماه نخست امسال، شش هزار و 583 نفر از ظرفیت های موزه منحصر بفرد ژئوپارک قشم بازدید کردند.
شایان ذکر است؛ ماکت ژئوسایت های جنگل دریایی حرا، بستر گِلی و بیابانی جزیره، جزایر ناز و غار نمکدان به همراه ماکت کل جزیره به صورت مینیاتوری به عنوان دو فاز نخست طرح بازسازی موزه ژئوپارک قشم در این مجموعه به شکلی بسیار زیبا ساخته شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو