۴۶۸۵ نفر ساعت آموزش پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آموزش و بهسازی کارکنان مهمترین رمز ماندگاری و ارتقای جایگاه آنان در این سازمان است.

به گزارش فرینا، علی عسکری با تاکید بر نقش و جایگاه منابع انسانی به عنوان مهمترین رکن فعالیت هر سازمان از میان سه منبع مالی، مادی و انسانی، افزود: نیروها و کارکنان تنها منبع پایدار مزیت رقابتی هر سازمان محسوب می شوند.
وی با اشاره به کاهش چرخه عمردانش به کمتر از پنج سال، گفت: در چنین شرایطی ارتقای دانش، مهارت و نگرش کارکنان باید به عنوان نخستین دغدغه مدیران سازمان ها و دستگاها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

برنامه محور بودن فعالیت ها در سازمان منطقه آزاد قشم
وی از برنامه محور بودن فعالیت ها، توسعه متوازن جزیره و آموزش به عنوان سه رکن مهم سیاست گذاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نام برد که مبحث آموزشی با توجه به حیطه مسئولیت این مدیریت در دستور کار قرار گرفته است.
عسکری ادامه داد: برگزاری جلسات منظم شورای برنامه ریزی با هدف پیگیری مسائل مهم سازمان و همچنین برنامه های اجرایی توسعه نقاط مختلف جزیره از حیث نوع خدمات و محدوده ی جغرافیایی نشان از برنامه های مدیریتی قوی این سازمان طی سه سال گذشته دارد.

سه محور کلیدی برنامه های تحول
وی همچنین از منابع انسانی، فرهنگ و مدیریت به عنوان سه محورکلیدی برنامه های تحول سازمان منطقه آزاد قشم نام برد که عمدتا بالقوه هستند و می بایست با مباحث آموزش کارکنان آن را به شرایط بالفعل تبدیل کرد.
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه برنامه ریزی آموزشی این سازمان به صورت سالانه و در راستای برنامه کلان انجام می شود، گفت: آموزش نه مربوط به زمان خاص و نه سطح سازمانی خاص است بلکه معتقدیم آموزش فرآیندی مداوم و مربوط به تمام سطوح است.
به گفته وی، نیازهای آموزشی کارکنان سازمان مطنقه آزاد قشم با دو رویکرد نیاز سنجی که برخاسته از شرایط موجود و کمبودهای دانشی و مهارتی است و نیازسازی که رویکردی روبه جلو و بیشتر جنبه توسعه و بهسازی دارد، دنبال می شود.

آموزش براساس الزامات استاندارد ایزو 10015
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طراحی آموزشی این سازمان براساس استاندارد ایزو 10015 و طی فرایندی از هدف گذاری، تعیین نیازهای آموزشی، برنامه ریزی، اجرای آموزش، ارزیابی کیفی دوره های آموزشی و سنجش میزان اثر بخشی دوره ها، انجام می شود.
وی گفت: تاثیر آموزش را می توان از طریق شاخص هایی همانند افزایش درآمد، کاهش هزینه، بهبود انجام وظایف و کاهش خطاهای کاری مورد سنجش قرار داد.
عسکری خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم دوره های آموزشی کارکنان خود را در سه نوع عمومی، تخصصی و بهبود مدیریت برگزار می کند.
وی در تکمیل این گفته خود ادامه داد: آموزش های عمومی به صورت دو بخش مستقل یکی آموزش مربوط به نیازهای شغلی مشترک کارکنان و دیگری آموزش خانواده آنان براساس تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برنامه ریزی شده که بخش مربوط به خانواده ها از ابتدای نیمه دوم سال اجرایی می شود.
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت آموزش تخصصی اظهار کرد: مدیران با استفاده از دوره های بهبود سطح مدیریتی و ارتقای سطح آگاهی خود می توانند اثرات این موفقیت را به زیر مجموعه خود نیز منتقل کنند.

مزیت های آموزشی  منطقه آزاد قشم
عسکری گفت: به موازات برنامه های آموزشی و توسعه ای سازمان منطقه آزاد قشم، سه ظرفیت مهم شامل موسسه آموزش عالی قشم، مرکز بین المللی رشد قشم و شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم در این منطقه وجود دارد که به عنوان تکمیل کننده و توسعه دهنده مباحث آموزشی ایفای نقش می کنند.
وی افزود: ظرفیت های یاد شده در منطقه آزاد قشم در کنار مراکزی همچون مرکز تحقیقات صنعتی ایران، سازمان مدیریت صنعتی و مرکز پژوهشی توسعه مدیریت می توانند برای افراد موفق در دوره های اجرا شده آموزشی این سازمان، گواهینامه های معتبر صادر کنند.
به گفته عسکری، کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم جامعه هدف در حوزه آموزش مدیریت منابع انسانی هستند اما به دلیل داشتن ظرفیت های یاد شده، ارائه آموزش به شرکت ها و دستگاه های دولتی مستقر در جزیره قشم را نیز با هدف توسعه همه جانبه در دستور کار قرار داده است.

4685 نفر ساعت دوره آموزشی در 4 ماه
او ادامه داد: دوره های آموزشی این سازمام در سال 97 به صورت کامل زمانبندی و به طور منظم در حال برگزاری است به طوری که از ابتدای اردیبهشت تا پایان تیر ماه، چهار هزار و 685 نفر ساعت آموزش در بخش های عمومی، تخصصی و بهبود مدیریت ارائه شده است.
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دوره های آموزشی کارکنان همچنان ادامه دارد و در نیمه دوم سال با اضافه شدن دوره های ویژه خانواده، شاهد افزایش آهنگ فعالیت های آموزشی در این سازمان خواهیم بود.
وی اظهار کرد: برای سال 98 آموزش مجازی کارکنان را با هدف صرفه جویی در وقت و هزینه آنان در دستور کار قرار داده ایم.
عسکری همچنین گفت: از اواخر امسال و یا ماه های آغازین سال آینده تلاش خواهیم کرد دوره های کوتاه مدت آموزشی در سازمان منطقه آزاد قشم به دوره های میان مدت تبدیل شود و با تدوین نشریه "پیام آموزش" درنظر داریم رخدادهای آموزشی سازمان و جزیره قشم را در این نشریه اطلاع رسانی کنیم.
وی معتقد است اگر آموزش منابع انسانی نهادینه نشود در حوزه های دیگر همچون ارزیابی عملکرد و جبران خدمات کارکنان هم توفیق چندانی نخواهیم داشت و ثمره آن بی انگیزه شدن افراد خواهد بود به این دلیل باید حلقه رابط بین این سه مولفه با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
مدیر امور اداری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه از ابتدی سال 97 کارکنانی که حضور فعال در دوره های آموزشی داشته اند به صورت مداوم مورد تشویق قرار خواهند گرفت و سهل انگاری کارکنان برای حضور در دوره ها نیز موجب کاهش پرداخت مزایا به آنان می شود، افزود: تمامی کارکنان باید به مباحث آموزشی به عنوان پیش شرط ارتقای شغلی خود توجه ویژه داشته باشند.
او ادامه داد: بدون شک آموزش در زمینه دریافت حقوق تاثیرگذار است و کارکنانی که در سطوح بالاتر دانش شغلی قرار بگیرند به طور حتم از امتیازات بیشتر بهره مند می شوند.
به گفته عسکری، سازمان منطقه آزاد قشم برای حل مشکلات خود باید به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شود و زمانی که در این حوزه به رشد مناسب برسیم اطمینان خواهیم داشت که مسائل و بحران های احتمالی در این مجموعه با مدیریت قوی آسان تر حل و فصل خواهد شد.
وی از جذب و بکارگیری نیرو، آموزش و توسعه کارکنان، جبران خدمات و ارزیابی عملکرد آنان به عنوان فرآیندهای اصلی مدیریت منابع انسانی نام برد و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم طی سال های اخیر تلاش کرده با سخت گیری در جذب نیرو، توسعه کیفی منابع انسانی را جایگزین توسعه کمی آن نماید.
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه مباحث آموزشی زمان بر و هزینه بر است، افزود: مباحث آموزشی در هر یک از سازمان ها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است و معتقدیم هرگونه هزینه کرد برای بکارگیری و آموزش نیروهای متخصص، نوعی صرفه جویی در نگهداشت آنان محسوب می شود.
وی بیان داشت: با آموزش مداوم در پی حفظ کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم هستیم و در حقیقت یادگیرندگی سند مستحکم بقای کارکنان این سازمان خواهد بود.
عسکری با تاکید چندباره بر اهمیت مباحث آموزشی تصریح کرد: هم نیروهای شایسته باید با آموزش مداوم و به روز کردن دانش شغلی به توسعه این سازمان کمک کنند و هم نیروهای کمتر توانمند را باید با برگزاری دوره های آموزشی مناسب به سطح مطلوب برسانیم.

ارزیابی عملکرد کارکنان از طریق تلفن همراه
مدیر امور اداری سازمان منطقه آزاد قشم در بخش پایانی سخنان خود گفت: عملکرد کارکنان این سازمان از این پس از طریق نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه مدیران با هدف متمایز ساختن نیروهای کارآمد ارزیابی خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو