اجرای 300 طرح سرمایه گذاری در چابهار آغاز شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اجرای 300 طرح سرمایه گذاری از سال گذشته در این منطقه آغاز شده که از این میان تاکنون 160 طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالرحیم کردی گفت: چابهار هم اینک شرایط لازم برای پیشرفت را به دست آورده و در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: توجه خاص رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به سواحل مکران و چابهار زنجیره ای از فعالیت های سازندگی را در این منطقه تشکیل داده که می توان از این زمان به عنوان نقطه عطف تاریخی آن یاد کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: زیرساخت های مورد نیاز توسعه این شهرستان از قبیل راه آهن، گاز، بندر و فرودگاه در حال توسعه و پیشرفت مطلوبی هستند.
وی تصریح کرد: 70 کیلومتر از 240 کیلومتر خط لوله گاز این شهرستان تکمیل شده و تا سه سال آینده مسیر گاز چابهار بطور کامل به بهره برداری خواهد شد.

**ترمینال چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات گردشگران برای سفر از چابهار ترمینال مسافربری فعلی است که مناسب مسافران و منطقه نیست.
وی بیان کرد: به منظور رفع این مشکل هم اینک ترمینال مسافربری موقت در چابهار راه اندازی شده و برنامه ریزی به گونه ای است که تا سه ماه آینده ترمینال قبلی بطور کامل بازسازی می شود.
کردی اظهار داشت: برنامه ریزی شده است تا در آینده نزدیک ترمینال مسافربری مجهزی در چابهار ایجاد شود.

**توسعه محدوده منطقه آزاد
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه محدوده منطقه آزاد یکی از اقدامات مهم در سال قبل بود که بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به این محدوده الحاق شدند.
وی ادامه داد: هم اینک با کلیات الحاق بخش های دیگری از چابهار به منطقه آزاد نیز موافقت شده است.
کردی افزود: توسعه محدوده این منطقه و الحاق بنادر و شهر چابهار به آن سبب توسعه جنوب شرق کشور و تحول اقتصادی منطقه می شود.
وی تصریح: در واقع از سالها پیش موضوع الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار مطرح بوده است.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در زمینه الحاق یا عدم الحاق این بنادر به منطقه آزاد چابهار کار کارشناسی زیادی انجام شده و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار گرفته است.

**ایجاد منطقه آزاد سیستان در کنار چابهار سبب توسعه سیستان و بلوچستان می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد در سیستان رخ داد بسیار مطلوبی برای اقتصاد سیستان و بلوچستان محسوب می شود که در صورت تائید می تواند اقتصاد را در این استان متحول کند.
وی خاطرنشان کرد: پیوند منطقه آزاد سیستان و چابهار می تواند تاثیر ژرفی بر اقتصاد با استفاده از ظرفیت های اقتصادی موجود در افغانستان ایجاد کند.
کردی بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد در سیستان می تواند ظرفیت های اقتصادی از افغانستان را که تا کنون نتوانسته ایم از آن بهره بگیریم را شکوفا کند.
وی افزود: هم اینک وقت آن رسیده که با ایجاد منطقه آزاد سیستان بنیان منطقه آزاد چابهار و اقتصاد سیستان و بلوچستان تقویت شود.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: حرکت هر کامیون از چابهار تا میلک سه شغل مستقیم و حداقل سه شغل غیر مستقیم ایجاد می کند.

**صنعت پتروشیمی و فولاد چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی و فولاد برای نقش آفرینی موثر چابهار در سیستان و بلوچستان و شرق کشور ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع پتروشیمی چابهار 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اینک تجهیزات مورد نیاز آن خریداری و در منطقه قرار گرفته است.
کردی بیان کرد: مجتمع فولاد چابهار نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتباری معادل 120 میلیون یورو در سالجاری برای آن در نظر گرفته شده است.

**توجه به مسائل فرهنگی در جوامع محلی چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برای نخستین بار سند مسئولیت اجتماعی این منطقه با کمک دانشگاه تهران تدوین شده است.
وی افزود: موضوعاتی از جمله آموزش، بهداشت، حمایت از بنیان خانواده و نیز توانمند سازی در این سند گنجانده شده است.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: دانشگاه بین الملل، دریانوردی و مدرسه هنر که از مهرماه دانشجو می پذیرد به عنوان نهاد های آموزشی عالی در این شهرستان وجود دارند.
وی تصریح کرد: تمام وسایل آموزشی برای توانمندسازی افراد در چابهار توسط سازمان منطقه آزاد تهیه شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو