نباید به دلایل سیاسی از ظرفیت های مناطق آزاد صرف نظر کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نباید به دلیل برخی اشکالات و مباحث سیاسی از ظرفیت های موجود در مناطق آزاد صرف نظر کنیم.

به گزارش فرینا، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع افزایش مناطق آزاد و با حضور عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار پخش شد. 
عبدالرحیم کردی با بیان اینکه موضوع موفقیت و عدم موفقیت مناطق آزاد، مسئله ای است که درباره آن بحث های زیادی شده است، گفت: منکر این نیستیم که همگام با اهدافی که برای مناطق آزاد تعریف شده بود، پیش نرفتیم زیرا مانند خیلی از پروژه های توسعه ای که در کشور داشتیم، دچار نوسانات و تغییرات در ساختار، ماموریت ها و اهداف شدیم و تا به مدار اصلی قرار بگیرند، زمان برد.
کردی با اشاره به اینکه مناطق آزاد در چند سال گذشته خصوصا در ابتدای دولت یازدهم آسیب شناسی جدی شدند، افزود: یکسری اصلاحات ساختاری در این مناطق شکل گرفته است که حاصل آن قرار گیری در مسیر واقعی خودشان بود. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: به عنوان مثال در سال 92 مجموع تولیداتی که در منطقه آزاد چابهار در منطقه انجام شده، به 50 میلیارد تومان نمی رسید اما در سال گذشته بیش از هزار و 50 میلیارد تومان ارزش تولیدات در این منطقه بود. همچنین اگر پروژه های در حال ساختی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و همچنین پروژه هایی که در حال بهره برداری هستند به این عدد اضافه کنیم، تولیدی که در این مناطق مورد انتظار بوده محقق شده است.
کردی با تاکید بر اینکه مسیر و محور درست توسعه مناطق آزاد را پیدا کرده ایم، افزود: امروز فرصت آن است که بر اساس تجربه ای که به دست آوردیم، از ظرفیت اقتصادی به وجود آمده همانطور که همه دنیا استفاده کردند، ما نیز استفاده کنیم. مناطق آزاد تجربه ای موفق است و همه می دانند با این امکان و ظرفیت، می توان به سمت صادرات و تولید و انتقال دانش و تجربه رفت.
وی گفت: نباید به دلیل برخی اشکالات و مباحث سیاسی از ظرفیت های موجود در مناطق آزاد صرف نظر کنیم. با شاخص ها و اعداد و ارقامی که در مناطق آزاد وجود دارد و نشان از اثرات مثبت آن است، فرصت آن رسیده، این تجربه را توسعه دهیم و به مناطق آزاد اضافه کنیم؛ دولت نیز در همین راستا لایحه ای را برای گسترش مناطق آزاد به تصویب رسانده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو