نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند برگزار شد

نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند با حضور مدیرعامل و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرآموزش این سازمان ، مدیر کل فنی و حرفه ای استان خوزستان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که مدیران زیر مجموعه معاونت فرهنگی و آموزش و پرورش منطقه نیز حضور داشتند گزارش برنامه های در دست اجرای بخش آموزش ارائه شد.
سیدمرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ابراز امیدواری کرد که هر دانش آموز در منطقه حداقل یک حرفه بیاموزد تا بتواند دارای حرفه باشد.
علی الیاسی نیز با اشاره به اهمیت امر آموزش در راستای توسعه انسانی که همواره یکی از دغدغه های اصلی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بوده، به تفکیک به بررسی و ارائه گزارش های امر آموزش پرداخت.
ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس توسط مدیران آموزش و پرورش آبادان، خرمشهر و اروندکنار از جمله موضوعات مهمی بود که به تفکیک و با بیان جزئیات به شرح آن پرداختند. خرید کولر، نیمکت، آسفالت مدارس، دستگاه کپی، آب سرد کن و...از عمده مواردی بودکه با برآورد هزینه های دقیق قرائت شد.
علی الیاسی با اشاره به این موضوع که اولین تجربه با مشارکت ادارات آموزش و پرورش در راستای ساماندهی بخش آموزش  بوده گفت: در راستای این پروژه اداره آموزش اروندکنار توانست به طور تمام و کمال مسئولیت خویش را انجام دهد که جا دارد تشکر ویژه ایی از مدیریت آن داشته باشیم.
مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند نیز از تشکیل شورای ورزشی دانش آموزی مدارس خبر داد و افزود: در صدد تأسیس مدارسی هستیم که ورزش را بطور تخصصی کار کنند و دانش آموزان، جامعه هدف این مدارس باشند همچنین از مدیران آموزش و پرورش درخواست می کنم تشکیل شورای ورزش آموزش و پرورش مجددا احیاء شود و جلسه مشترک با روسای هیأت های ورزشی داشته باشیم تا بتوانیم از استعدادهای دانش آموزی در سطح منطقه  استفاده کنیم.
تشکیل شورای مشترک فرهنگی، بررسی و ساماندهی اجرای طرح سنجش نوآموزان و دانش آموزان، بررسی تقویم آموزشی، برنامه ریزی جهت ارتقاء کیفیت آموزش مهد کودک ها از دیگر دستورات مطرح شده در این جلسه بود.
مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند ، نیز به تأکید اسماعیل زمانی به سلامت ذهن در حوزه دانش آموزی اشاره کرد و افزود: خبر خوب این است که در آبادان و خرمشهر هیچ دانش آموزی به خاطر مشکلات درمانی از ادامه تحصیل باز نمی ماند. ما در حوزه بهداشت و درمان با کمک دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر ، اقدام به شناسایی دانش آموزان پرداخته و با خرید و تهیه سمعک، عینک و...از محرومیت های تحصیلی جلوگیری کنیم این روند قطعا در سال 1397 هم ادامه خواهد داشت.
موسوی همچنین به بحث کیفیت بوفه های مدارس هم اشاره کرد و از مدیران مدارس خواست تا در امر بهداشت و نظارت این بخش نیز نظارت مستقیم داشته باشند.
مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه ها در امر آموزش و پرورش تحت شورای فرهنگی در حوزه های متعدد را خواهیم داشتیکی از اهدف ما از تشکیل شورای مشترک فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و مبالغی هم در اختیار آموزش و پرورش در همین راستا و در حوزه های مختلف قرار داده ایم.
همایون قنواتی ادامه داد: اگر بتوانیم چند هنرستان با موضوع رشته های هنری ایجاد کنیم دانش آموزان علاقه مند را ترغیب به ادامه تحصیل در این رشته ها خواهیم کرد.
برنامه ریزی جهت راه اندازی مدارس دو زبانه،برنامه ریزی جهت استقرار پایه دوازدهم ، برسی طرح انگیزشی برای معلمان و پروژه مهر از جمله طرح های بود که به شکل تفصیلی به آنها پرداخته شد.
 در پایان نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعظم قاسمی مدیر سابق آموزش و پرورش آبادان، تفاهم نامه ایی میان سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان فنی و حرفه ایی استان در زمینه ارتقاء و گسترش مهارت آموزی نیروی انسانی در سطح منطقه بسته شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.