ممنوعیت ورود کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخل در منطقه ویژه انرژی پارس

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر ممنوعیت ورود کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی در منطقه ویژه پارس گفت:بر اساس تاکید مدیر عامل محترم سازمان و دستور العمل های موجود از ورود هر گونه کالاهای خارجی که دارای تولید مشابه داخلی است جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش فرینا، سید محمد مهدی مهدوی با بیان این مطلب افزود: در پی مصوبه هیات محترم وزیران با هدف ساماندهی بازار ارز و الزام به ثبت سفارش جهت ورود کالا ها و تجهیزات مورد نیاز طرحها و پروژه های پارس جنوبی از طرف سازمان منطقه ویژه پارس اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.
 
مهدوی گفت: با هماهنگی های بعمل آمده فیمابین دبیر خانه شورای عالی مناطق و گمرگ جمهوری اسلامی تلاش گردید تا اقلام و تجهیزات مورد نیاز بدون وقفه با  رعایت کامل مقررات در اختیار صاحبان کالا و مجریان طرح قرار گیرد. با توجه به اینکه اقلام وارداتی منطقه تماما بطور مستقیم و غیر مستقیم موثر در تولید بوده لذا از واردات اقلام مصرفی و غیر ضرور بطور جدی ممانعت بعمل می آید.
 
وی افزود: بر اساس تاکید مدیر عامل محترم سازمان مبنی بر حمایت از کالاهای داخلی و دستورالعمل های موجود از ورود و ثبت سفارش کالاهای خارجی با عناوین مشابه داخلی بطور جدی ممانعت خواهد شد بنابراین کلیه فعالان و سرمایه گذاران در صنایع بالادستی و پایین دستی بدون دغدغه میتوانند نسبت به ورود کالاهای مورد نیاز طرحهای خود اقدام و در این راستا مورد حمایت سازمان منطقه ویژه قرار خواهند گرفت.
 
مدیر امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین از افزایش 27 درصدی ارزش کالاهای صادرات از گمرک‌های منطقه ویژه پارس از ابتدای سال تا پایان تیر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو