بازدید استاندار سیستان و بلوچستان و معاون نهاد ریاست جمهوری از زیرساخت های منطقه آزاد چابهار

"دانیال محبی نیا" استاندار سیستان و بلوچستان و "سید ابوالفضل رضوی" معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در سفر به منطقه آزاد چابهار از چند پروژه صنعتی، تولیدی و گردشگری منطقه آزاد چابهار بازدید به عمل آوردند.

به گزارش فرینا ،"دانیال محبی نیا" استاندار سیستان و بلوچستان، "سید ابوالفضل رضوی" معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به همراه "حمیداله بلیده‌ای "عضو هیئت‌مدیره و معاون فنی و زیربنایی، "محمد اکبر چاکرزهی"معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پروژه پرورش شترمرغ، هتل بوم‌گردی باغ آبکان، سپید پلاست و باغ ملی تیس بازدید کردند.

مزرعه پروش شترمرغ در زمینی به وسعت 12 هکتار با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی درزمینهٔ شترمرغ نظیر بسته‌بندی، عرضه گوشت، پوست، تهیه روغن شترمرغ و مواد آرایشی در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شده است.

هتل بوم‌گردی باغ آبکان مرکز اقامتی و پذیرایی مجهز به کپرهای سنتی توسط بخش خصوصی در محدوده منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شده است، باغ آبکان با کلکسیونی از درختان زیبای استوایی مانند نارگیل، چیکو، زیتون محلی یا گواو، جم، انبه، لیموعمانی، بیدام، تمرهندی، خربزه درختی قد علم کرده‌اند.

واحد تولیدی پلاستیک چاپ، دوخت و سایزبندی "سپید پلاست" منطقه آزاد چابهار با سرمایه‌گذاری 360 هزار میلیون ریالی و اشتغالزایی 130 نفر در سه شیفت کاری ماه گذشته در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شده است که تمامی محصولات تولیدی آن به خارج از کشور صادرمی شود.

باغ ملی تیس متعلق به منطقه آزاد چابهار از باغ‌های ایرانی منحصربه‌فرد با انواع گیاهان و درختان بومی و گل‌های زیبایی است. این باغ دارای گونه‌های جانوری خاص چون سنجاب بلوچی، مرغ مینا، طوطی‌های ملنگو و انواع پرنده‌های مختلف است که در سال 1340 احداث‌شده است که نهال‌های آن برای فضای سبز منطقه آزاد چابهار مورداستفاده قرارمی گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو