گزارش خبری | افتتاح و کلنگ زنی پروژه های گردشگری و خدماتی در جزیره کیش / 13

روز پنجشنبه 25 مرداد ماه 97، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی به منظور بازدید، کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه گردشگری و خدماتی و زیرساختی به منطقه آزاد کیش سفر کرد. هم چنین فریدون همتی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان، معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم نیز در این بازدیدها حضور داشتند.

به گزارش فرینا، در این بازدیدها در بخش گردشگری و تفریحی: کلنگ زنی پلاژ آقایان و مجموعه ساحلی، کلنگ زنی طرح توسعه گراند هتل 2 و افتتاح هتل 5 ستاره میراژ انجام شد.
مجموعه ساحلی و پلاژ آقایان جزیره کیش یک مجموعه تفریحی و ورزشی مخصوص آقایان با مساحتی بالغ بر 2 هزار متر مربع در جنوب شرقی جزیره کیش ساخته می شود. این مجموعه شامل فضاهای متنوع تفریحی و ورزشی است که امکاناتی همچون زمین های ورزش های ساحلی، پارک و تفریحات آبی، فضای بازی کودکان، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد و مراکز خدماتی را در خود جای خواهد داد.
هم چنین کلنگ احداث یک هتل پنج ستاره به زمین زده شد. «گراند هتل 2» عنوان این هتل 5 ستاره است که در نزدیکی بازارها و مراکز تجاری جزیره کیش قرار دارد. 
این هتل در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع ساخته می شود و قرار است تا 4 سال آینده به بهره برداری برسد. گراند هتل 2 در 15 طبقه ساخته می شود و دارای 192 اتاق و 24 سوئیت است و در مجموع 400 تخت خواهد داشت. برای ساخت این هتل 2 هزار و 650 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
یک هتل 5 ستاره هم با عنوان «میراژ» در جزیره کیش با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیأت همراه افتتاح شد. هتل 5 ستاره میراژ در زمینی به مساحت 18 هزار و 600 متر مربع در 8 طبقه ساخته شده و دارای 179 اتاق، 52 سوئیت و 44 کابانا (سوئیت ساحلی) است و در مجموع 500 تخت اقامتی دارد. برای این هتل حدود 4 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. 
****
در بخش خدماتی ـ زیرساختی و عمرانی: اسکله کانتینری 35 هزار تنی بندر تجاری کیش، فاز یک پایگاه سوخت رسانی فرودگاه کیش، مخزن هوایی تعادل فشار آب جزیره در میدان امام، شبکه انتقال آب به نیروگاه های شمالی و جنوبی و شبکه تبادل برق نیروگاه های شمالی و جنوبی جزیره کیش افتتاح شد.
اسکله کانتینری 35 هزار تنی بندر تجاری جزیره کیش که عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه 95 آغاز شده 318 متر (278 متر اسکله اصلی و 40 متر برگشتی) طول و 40 متر عرض دارد و پیش بینی می شود در زمان بهره برداری ظرفیت تخلیه و بارگیری یک و نیم میلیون تن کالا در سال معادل 150 هزار TEU را داشته باشد.
فاز یک پایگاه سوخت رسانی فرودگاه جزیره کیش و یک مخزن تعادل فشار آب در این جزیره به بهره برداری رسید.
ساخت دو مخزن آتش نشانی به ظرفیت 5600 متر مکعب، 4 مخزن روزانه به ظرفیت 360 متر مکعب و دو مخزن سوخت موجود به ظرفیت 4300 متر مکعب در این پایگاه انجام شده است. 
هم چنین در پروژه دیگری در حوزه خدماتی و زیرساختی؛ مخزن هوایی تعادل فشار آب در میدان امام جزیره کیش نیز امروز به بهره برداری رسید. 
این پروژه با هدف بهبود و تامین فشار هیدرولیکی یکنواخت و مستمر و حذف پمپاژ مستقیم به شبکه توزیع جزیره کیش اجرا شده است. 
این پروژه دارای یک واحد مخزن مرتفع 1200 متر مکعبی در زیربنای 500 متر مربع و ارتفاع 44 متر از سطح زمین، 4 واحد شیرخانه و محوطه سازی در 22 هزار متر مربع است.
هم چنین شبکه تبادل انرژی بین شبکه های برق نیروگاه های شمال و جنوب جزیره کیش افتتاح شد.
این شبکه دارای ظرفیت تبادل انرژی تا 20 مگاوات برق است و برای آن 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. هم چنین 14 هزار متر کابل 20 کیلو ولت در این شبکه استفاده شده و 1860 متر خط 20 کیلو ولت دو مداره هوایی نیز احداث شده است. 
پروژه دیگری که در این راستا به بهره برداری رسید افتتاح شبکه تبادل آب بین شبکه های آب دو نیروگاه شمال و جنوب جزیره کیش است که ظرفیت تبادل آب میان شبکه ها تا ظرفیت 5 هزار متر مکعب در روز را داراست. برای این پروژه نیز 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
بازدید از طرح توسعه بازار ماهی در محله سفین قدیم و ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش و ارائه گزارش پیشرفت آنها از دیگر برنامه های این سفر بود.
فریدون همتی استاندار هرمزگان و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیأت همراه در ادامه بازدید از پروژه های منطقه آزاد کیش از پروژه عملیات اجرایی طرح بهسازی و توسعه بازار ماهی و آبزیان در جزیره کیش بازدید کردند.
این پروژه در زمینی به مساحت 1590 متر مربع با هدف بهسازی زیرساخت ها و افزایش سطح رضایتمندی، بهداشت و سلامت کیشوندان و گردشگران و بر اساس بافت بومی منطقه سفین در جزیره کیش طراحی شده است.
این بازار دارای یک سالن با عرضه یکپارچه و 12 غرفه مجهز فروش ماهی و آبزیان و بخش های مجزای تخلیه، شستشو و توزیع ماهی، سردخانه و تولید یخ، آماده سازی و ماهی پاک کنی و بسته بندی است.
هم چنین مرتضی بانک و هیأت همراه با حضور در فرودگاه کیش از پروژه ترمینال جدید این فرودگاه بازدید کرد. 
این ترمینال پس از بهره برداری؛ ظرفیت پذیرش بیش از ۴ میلیون مسافر در سال را دارد. 
افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش یکی از مهم ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری در این منطقه است.    
هم چنین مراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و شركت نوآوران فناوری های همگرای شناختی، زيستی، اطلاعات و نانو با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.
این تفاهم نامه با محوریت همکاری راهبردی، ارائه خدمات مشاوره ای و راه اندازی مرکز رشد و نوآوری در جزیره کیش به امضاء مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مدیرعامل شركت نوآوران فناوری های همگرای شناختی، زيستی، اطلاعات و نانو رسید.
حضور در شورای اداری منطقه آزاد کیش و نشست سه جانبه استاندار هرمزگان با مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم از دیگر برنامه های سفر مرتضی بانک به جزیره کیش بود.

گزارش: میثم غلامی

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو