سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد‌ی بخش خصوصی در منطقه ویژه بندرامیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: 8 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در حال انجام است.

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی درباره برنامه های توسعه بندر امیرآباد افزود: 6واحد تولیدی و صنعتی در منطقه بندر امیرآباد در دست ساخت است که میزان سرمایه‌گذاری آن به حدود 6هزار و 500میلیارد ریال می رسد.
رضوانی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد برای ساخت چهار طرح جدید هم در دست اجرا است که میزان سرمایه مورد نیازشان حدود یک‌هزار و400میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تاکنون در منطقه اقتصادی بندر امیرآباد حدود 12هزار و 500میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بار نشست و یک هزار و 500نفر در این واحدها اشتغال دارند.
وی همچنین از بهره برداری از اسکله «روروریلی» این بندر در اوایل سال 98خبر داد و افزود: حدود 95درصد از ریل‌گذاری در خطوط خشکی به اتمام رسیده و در حوزه سایت دریایی هم کارها درحال انجام است.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مزیت اسکله رورو را اتصال به شبکه ریلی سراسری اعلام کرد و با بیان اینکه ظرفیت اسمی بندر امیرآبادحدود 5ر7 میلیون تن است، گفت: تاکنون 300میلیارد ریال برای اجرای اسکله رورو هزینه شده و پیش‌بینی می شود برای تکمیل آن هم حدود 300میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز باشد.
رضوانی با بیان اینکه اکنون حدود 25درصد از فعالیت‌های این بندر به صورت هوشمند انجام می شود، افزود: تلاش می شود همه فعالیت‌های بندر امیرآباد که از بنادر نسل سوم محسوب می‌شود به سمت هوشمندسازی پیش برود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.