کسب رتبه +B توسط منطقه آزاد قشم از شرکت رتبه‌بندی اعتباری ریسک ژاپن+ لینک فیلم مرتبط

مشاور رییس‌ جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اعطای رتبه ب مثبت (بی‌پلاس)، هم طراز با بسیاری از کشورهای توسعه‌ یافته در نخستین رتبه‌ بندی اعتباری ریسک سرمایه‌ گذاری در ایران به منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی بانک افزود: این رتبه‌بندی توسط بزرگترین شرکت رتبه‌بندی اعتباری ریسک کشور ژاپن و پس از ارزیابی‌های متعدد و مطالعه شاخص‌های مختلف اقتصادی و رتبه بندی فضای کسب و کار و سایر شاخص‌ها محقق شده است.
وی افزود: یکی از موضوعات مهم که هر سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در خاک سرزمین دیگر درنظر می‌گیرد، همین رتبه‌بندی اعتباری ریسک سرمایه‌گذاری است و رتبه این شاخص در منطقه آزاد قشم نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این منطقه از ریسک مناسب و مطلوبی معادل بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه برخوردار است.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: بزرگترین موسسات اعتبار سنجی در آمریکا هستند و ما با توجه به شرایط موجود و مطالعات فراوان، تصمیم گرفتیم با یکی از مهم‌ترین موسسات رتبه‌بندی جهان یعنی R&Iژاپن که بیش از هفتصد مورد را در ژاپن و یکصد مورد دیگر را در سایر نقاط جهان اعتبارسنجی کرده انتخاب شد.
وی تصریح کرد: این رتبه‌بندی بعد از یک سال مطالعه صورت‌های مالی و فضای کسب و کار و بقیه شاخص‌ها انجام شده و مهم‌ترین امکان اطمینان بخشی برای سرمایه‌گذاری خارجی است که در این شرایط که شرایطی نسبتا سخت‌تر است، اتفاق افتاد.
وی همچنین ایجاد صندوق‌های ضمانت برای مناطق آزاد اقتصادی و فعال شدن بورس بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های مهم منطقه آزاد قشم دانست و تصریح کرد: گسترش الگوی قشم در طرح رتبه‌بندی اعتباری ریسک سرمایه‌گذاری به سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امری بدیهی است و به‌زودی این الگو در سایر مناطق آزاد اقتصادی انجام می‌شود و قابل تعمیم به داخل کشور نیز هست.

لینک فیلم مرتبط

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.