رشد سه درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از ترابری دریایی بالغ بر شش میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سفر در پایانه های مسافری دریایی این استان و تردد ۳۷هزار شناور به بنادر با افزایش سه برابری طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور گزارشی از عملکرد مجموعه بیش از ۷۰ بندر استان هرمزگان در چهار ماهه نخست سال ۹۷  را تشریح کرد و افزود: از مجموع ۳۲ میلیون و ۸۲۵ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۲۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۱ میلیون و ۲۸۵ هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

رشد ۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

عفیفی پور حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۷۷۰ تن با رشد مثبت سه درصدی اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، یک میلیون و ۵۷ هزار و ۸۹۱ تن از این کالاها، ترانشیپ و یک میلیون و ۹۰۳ هزار تن نیز ترانزیت شد.

وی از کابوتاژ (حمل و نقل کالا از طریق آب های ساحلی) دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۹۵ تن و همچنین واردات دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۷۹ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

صادرات ۴,۵ میلیون تن انواع فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۵۴۲  هزار و ۹۴۲ تن اعلام کرد و افزود: طی مدت یاد شده، ۱۵هزار و ۴۳۷ تن، ترانزیت و شش میلیون و ۳۴۴ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین جابجایی ۳۸۲ هزار و ۲۱۳ تن محموله های وارداتی فرآورده نفتی نیز به انجام رسید.

۷۸۵ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

وی گفت: در دوره زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۷۸۵ هزار و ۵۸۵ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

عفیفی پور به جایگاه بی نظیر و اهمیت ویژه استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران اشاره کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه که یک دوره زمانی چهارماهه را شامل می شود، ترابری شش میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۹۹ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تردد ۳۷ هزار فروند شناور به بنادر با افزایش سه برابری

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از پهلوگیری۳۷ هزار و ۲۶۲ فروند شناور در این بنادر و ثبت رشد مثبت۲۱۶درصدی در این رابطه خبر داد و گفت: از این رقم، یکهزار و ۸۱۵ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۳۵ هزار و ۴۴۷ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو