تاکید بر گسترش روابط تجاری ایران با ترکیه

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان کشورمان با ترکیه تاکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجید خدابخش در دیدار استاندار ارزوم ترکیه و هییت اقتصادی این شهر با وی افزود : کشورمان با ترکیه به ویژه ارزروم سالها رابطه تجاری و فرهنگی دارد به طوری که سرمایه گذاران زیادی در منطقه آزاد ارس ، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد : این رابطه به علت هم دینی و هم زبانی و نزدیکی جغرافیایی با آذربایجان شرقی تنگاتنگ است.
استاندار سهم تجاری ایران با ترکیه را 30 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ترکیه با کشور ایران 600 کیلومتر مرز مشترک دارد و به علت نزدیکی با آذربایجان شرقی این استان سهم خوبی در این 30 میلیارد دلار می تواند ایفا کند.
خدابخش توسعه روابط آذربایجان شرقی را در زمینه تجاری ، گردشگری ، دانشگاهی و بهداشت و درمان با ارزروم ترکیه خواستار شد.
استاندار ارزروم ترکیه هم در این دیدار تبریز را شهری تاریخی و توسعه یافته با ظرفیتهای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به ویزه صنعت دانست و گفت: ما و آذربایجان شرقی رابطه خواهر و برادر خواندگی داریم و قبل از اینکه روابطمان را بر اساس روابط دیپلماتیک توسعه دهیم باید برادرانه رابطه برقرار کرده و افزایش دهیم.
سیف الدین عزیز اوغلو افزود : تبریز از لحاظ بهداشت و سلامت و درمان پیشرفت خوبی دارد و ما تمایل داریم در طب و پزشکی با این استان همکاری داشته و این موضوع در جذب گردشگر هم موثر خواهد بود.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو