منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری

والی ولایت فراه افغانستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بهشت سرمایه گذاری است.

به گزارش فرینا، عبدالبصیر سالنگی در نشست بررسی مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بهشت سرمایه‌گذاری است اما باید قوانین آن تسهیل شود.
وی با بیان اینکه تجار و سرمایه‌گذاران افغانستانی خواستار استقلال در ایران هستند گفت: تجار افغانستانی در ایران نمی‌توانند خانه یا خودرویی را به نام خوشان ثبت کنند.
والی ولایت فراه افغانستان افزود: در این راستا اگر این امر به درستی برای ما معرفی شود سرمایه‌گذاران افغانستانی که در کشورهای دبی، ترکیه، روسیه هستند به ایران سفر خواهند کرد و در این جا سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام می‌دهند.
سالنگی گفت: خراسان جنوبی ویژگی خاصی در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی و حتی جنگ و مقاومت دارد که این کارها در زمینه سرمایه‌گذاری برای تجار افغان صورت گیرد.
سرکنسول ایران در افغانستان نیز در این نشست گفت: بیش از 20 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری شده است و تجار از ایران به عنوان بهشت اقتصادی نام می‌برند.
محمود افخمی افزود: در این منطقه 12 نوع تسهیلات به تجار افغانستانی ارائه می‌شود و تمام کسانی که در ایران سرمایه‌گذاری کنند از تمام خدمات کنسولی استفاده خواهند کرد.
افخمی گفت: 12 مسئله مهم تجار افغانستانی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دیده شده است.
مشیرالحق عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی نیز افزود: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند قطب سرمایه‌گذاری شرق کشور است.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: منطقه ویژه اقتصادی بر اساس قانون مصوب مجلس و تایید هیئت وزیران با هدف ارتقاء سطح مبادلات بین‌المللی و ایجاد فضای کسب و کار و فضای تجاری با ویژگی‌ها و امتیازات منحصر به فردی تشکیل شده است.
مرتضی صفدری زاده افزود: با توجه به کاستی‌های امر سرمایه‌گذاری اقتصادی، تولیدی، تجاری و خدماتی قانونگذار تمامی مشکلات و موانع مسیر سرمایه‌گذاری را در منطقه ویژه اقتصادی حذف کرده است.
صفدری زاده گفت: محدوده محصور شده منطقه ویژه اقتصادی خارج از سرزمین اصلی محسوب می‌شود و منطقه‌ای آزاد به لحاظ عوامل گمرکی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به مزیت‌ها و معافیت‌های مالی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: با توجه به این مزایا و معافیت‌ها سرمایه گذاران نگاه خاصی به منطقه دارند چون می‌توانند ارتباطات موثرتر و فعالتری به لحاظ تبادلات تجاری بین ایران و افغانستان فراهم کنند.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه از منطقه ویژه اقتصادی می‌توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد گفت: همجواری با افغانستان به عنوان مزیت نسبی خراسان جنوبی است.
صفدری زاده با اشاره به اینکه تمام همت ما صادرات بهتر، بیشتر و با کیفیت‌تر با سرویس و خدمات بهتر به افغانستان است یادآور شد: نگاه صادرات یک سویه مورد نظر این منطقه نیست بلکه باید بتوانیم بخشی از کالای افغانستان به ویژه فراه را به استان وارد کنیم.
وی گفت: امکانات استان فراه به ویژه در بخش کشاورزی و با توجه به نبود زیرساخت‌ها فرصت مناسبی برای منطقه ویژه است تا این مهم را تحقق بخشد.
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: با توجه به کشورهای سرمایه پذیر، ایران شرایط خوبی دارد تا پذیرنده و میزبان مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد و با توجه به اشتراکات مذهبی، زبانی، فرهنگی و غیره این افتخار را داریم که برای افغانستان میزبان خوبی باشیم.
صفدری زاده گفت: منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود نیز به عنوان یک بندر خشک عمل می‌کند و می‌تواند در بند ابونصر فراهی افغانستان موثر واقع شود.
وی افزود: تمام خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در منطقه ماهیرود فراهم شده است و به زودی تکمیل می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.