آغاز طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آینده نزدیک

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد با توجه به نیاز صنایع و همچنین تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم منطقه، روزهای آینده و به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان کشوری آغاز می شود.

به گزارش فرینا، عنایت اله رحیمی افزود: با وجود برخی تنگناهای مالی فراروی دولت، از همه ظرفیت ها برای تسریع در اجرای این پروژه مهم استفاده می شود.
رحیمی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: اهمیت تامین آب در این استان به گونه ای است که از همه طرح های دارای توجیه انتقال آب به استان به ویژه در جنوب فارس با جدیت حمایت می کنیم تا شرایط برای برون رفت از چالش های فرارو مهیا شود.
وی گفت: استقرار صنایع در این منطقه ویژه از مهم ترین طرح های استان فارس است که نقش تعیین کننده ای در تقویت اقتصادی ملی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: از اساسی ترین اولویت ها تامین آب دوران بهره برداری صنایعی است که به آب زیاد نیازمند هستند و در این راستا انتقال آب از خلیج فارس با رعایت همه جوانب در دستور کار قرار گرفته است.
رحیمی گفت: بر اساس طراحی های انجام شده حدود 15 میلیون متر مکعب آب شیرین شده پس از استحصال از طریق خط لوله انتقال به صورت سالانه علاوه بر تامین آب مصرفی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، به تامین آب شرب شهری و روستایی در دشت لامرد اختصاص می یابد.
وی افزود: خرید افزون بر هشت میلیون و 500 هزار متر مکعب از آبهای استحصال شده برای مصرف صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تضمین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: علاوه بر این سایر مراکز صنعتی در سطح این شهرستان و مناطق همجوار می توانند آب مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند.
رحیمی افزود: بدیهی است انتظار می رود همه مولفه های زیست محیطی در این راستا مد نظر قرار گیرد که رویکرد مسئولان منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این زمینه، مثبت و سازنده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه های در حال احداث در این منطقه گفت: فراز و فرودهای اقتصادی در روند برخی از فعالیت ها تاثیر گذار خواهد بود اما اراده همه متولیان و دست اندرکاران معطوف به شتاب بخشی به تکمیل زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز در این منطقه است.
محمد آشفته آج بیشه افزود: از جمله شروط تحقق اهداف استقرار این صنایع ، هماهنگی و تلاش برای هم افزایی با هدف رفع موانع و مشکلات است که متولیان امر در این زمینه اهتمام کافی را دارند.
شهرستان لامرد در فاصله 360 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو