4 پروژه عمرانی-تولیدی در منطقه آزاد چابهار افتتاح و کلنگ‎زنی شد

به مناسب هفته دولت 4 پروژه عمرانی-تولیدی به ارزش 18 میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار با حضور مدیران محلی منطقه و شهرستان چابهار افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سیستان و بلوچستان؛ این 4 پروژه که درمجموع به ارزش 18 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 74 نفر افتتاح و کلنگ‌زنی شدند؛ شامل کلنگ  زنی دو واحد تولیدی و بسته‌بندی مواد غذایی شامل خشکبار، حبوبات، برنج و چای هرکدام با ظرفیت اشتغال‌زایی 13 نفر و میزان سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان و هم‌چنین کلنگ  زنی احداث مجتمع اداری-خدماتی شرکت ساحل گاز مکران به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان بوده‌اند.
هم‌چنین دو پروژه تولیدی نیز افتتاح شد که واحد تولید قیر و ایزوگام با اشتغال 13 نفر و سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان و واحد تولید لباس‌های محلی بلوچی با سرمایه‌گذاری افغان‌ها به میزان 2 میلیارد تومان و اشتغال 21 نفر شامل می‌شدند.
مدیرعامل سازمان  منطقه آزاد چابهار در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار از مرکز صرف واردات به سمت تولید و اشتغال تولید محور در دو سه سال اخیر حرکت کرده است.
عبدالرحیم کردی افزود: تنها در حوزه تولید و فراوری محصولات غذایی 70 واحد تولیدی و بسته‌بندی محصولات غذایی باهدف تأمین بازارهای افغانستان در منطقه در حال ساخت هستند و یا به بهره‌برداری رسیدند.
کردی با بابیان این‌که چابهار به هاب توزیعی منطقه تبدیل می‌شود، گفت: با توجه به مزیت‌های رقابتی که ما در منطقه داریم و هم‌چنین دسترسی آسانی که به بازارهای آسیای میانه و شرق اروپا داریم ایجاب می‌کند که چابهار به هاب تولید و توزیع محصولات غذایی این بازارها تبدیل شود، بنابراین در وهله اول با توجه به تمایل شدید افغان‌ها تأمین بازارهای افغانستان و بخشی از بازارهای داخلی را پیش‌بینی کردیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو