برقراری پوشش چتر وایرلس در بزرگترین بندر ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از اجرای موفقیت آمیز گام نخست طرح هوشمند سازي بندر شهيد رجايي خبر داد و گفت: پوشش چتر وایرلس بر اساس فن آوری نوین LTE در بزرگترین بندر بازرگانی ایران با همکاری دو اپراتور بزرگ مخابراتي كشور برقرار شد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با اشاره به برنامه های کلان سازمان بنادر در خصوص بهره گیری از فن آوری های جدید ارتباطی برای هوشمندسازی بنادر به ویژه بندر شهید رجایی، افزود: امروزه ارائه خدمات به صورت وای فای ( WiFi ) در ادارات، سازمان ها و حتی اماکن عمومی به صورت امری واجب و ضروری تبدیل شده تا جایی که ارائه نکردن چنین خدماتی، به نوعی ضعف محسوب می شود.
عفیفی پور گفت: حركت به سمت هوشمند سازي تجهيزات، اماكن و بخش هاي مختلف نياز به آماده سازي و فراهم کردن زير ساخت هاي لازم دارد كه بخش عمده آن با ارائه خدمات وای فای امكان پذير است. 
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات وای فای در کشور از مدت ها قبل به صورت جزيره اي اما به طور گسترده و جداي از هم توسط ادارات و شركت ها مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: ارائه این خدمت به شكلي فعلي بدون مدیریت لازم و مقبول، نه تنها گره گشای امور نبوده بلکه موجب ایجاد ضرر و زيان هم می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بر همين اساس، از فصل بهار سال جاری، گام نهادن در مسیر ساماندهي ارائه خدمات وای فای در وهله اول و مهیا نمودن زير ساخت هاي لازم براي هوشمندسازي در اقدام بعدی، در دستور کار بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کشور ویترین اصلی تجارت بین المللی دریایی ایران قرار گرفت. 

عفیفی پور گفت: در حال حاضر با استفاده از همکاری فنی دو اپراتور بزرگ مخابراتي كشور، چتر وايرلس بر اساس فن آوری نوین LTE  (Long Term Evolution یا تکامل دراز مدت) در بندر شهيد رجايي راه اندازی شده است؛ جدیدترین فن آوری مخابراتی که سرعت دانلود بیش از 150 مگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم مي نماید و آنها می توانند بر بستر شبکه جهانی اینترنت، پیغام، عکس، ویدیو و محتواهای دیگر را دریافت و ارسال نمایند.
وی از جمله مزایای استفاده از چتر وایرلس در این بندر را صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت متمرکز بر کاربران و یکپارچه نمودن سامانه ها برشمرد و افزود: علاوه بر این خدمات، پوشش چتر وایرلس دستاوردهايي دیگری همچون حذف ارتباطات راديويي فعلي، ارائه اينترنت در محوطه خشكي و دريا، تامين زيرساخت مورد نياز براي هوشمندسازي، ارائه خدمات داده اي، ويدئويي و صوت با قابليت رومينگ، امكان ردیابی خودروها و تجهيزات، با امكان بكارگيري تجهيزات با برندهاي مختلف را به همراه دارد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در پایان گفت: عمده عملیات راه اندازي فعاليت ها در زير پوشش چتر وايرلس همراه با حفظ محرمانگي، امنيت و پايداري، مد نظر قرار گرفته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.