حضور پژوهشگران موسیقی ایران در نخستین جشنواره ملی کمالان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ تن از پژوهشگران بین‌المللی موسیقی نواحی ایران در نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان شرکت می‌کنند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین مسگرانی در حاشیه استقبال از هنرمندان جشنواره ملی کمالان هوت افزود: افتتاحیه نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان امشب در سالن اجلاس‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار با حضور 6 تن از پژوهشگران بین‌المللی موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود.

مسگرانی گفت: استاد هوشنگ جاوید، آرش اوستا، میرجلال‌الدین کزازی، احمد صدری، محمدرضا درویشی و علی اکبر شکارچی پژوهشگران بین‌المللی موسیقی نواحی ایران در این جشنواره که به‌مدت 3 روز تا 11 شهریور ماه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: 7 گروه ملی حماسی نواز و حماسی‌سرای موسیقی نواحی ایران از 7 اقلیم عمده موسیقی نواحی شامل گیلان، مشهد، آذربایجان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر و کردستان در مدت این سه‌روز به اجرا خواهند پرداخت.

مسگرانی با تاکید بر شناسایی و رواج موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان؛ گفت: سیستان و بلوچستان یکی‌از غنی‌ترین استان‌های ایران در موسیقی نواحی است، در هربخش از این استان پهناور یک نوع سبک موسیقی رواج دارد، مثلا در چابهار و سرباز موسیقی حماسی و روایی و سراوان و سوران مذهبی و عرفانی رواج دارد؛ نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان پیش ‌درآمدی خواهد بود برای برگزاری سایر جشنواره‌های ملی و بین‌المللی موسیقی نواحی در سایر سبک‌ها و سایر شهرهای سیستان و بلوچستان.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بابیان اینکه نخستین جشنواره ملی موسیقی کمالان با مشارکت وزارت فرهنگ و سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود، افزود: رویکرد ما بر ادامه دار بودن مستمر این جشنواره در سال‌های آینده و به‌صورت بین‌المللی و با تاکید بر کشورهایی است که با بلوچستان مشترکات قومی و فرهنگی دارند است که نیاز به حمایت جدی‌تر منطقه آزاد چابهار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو