20 / محور توسعه خداآفرین مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته دولت در خداآفرین گفت: محور توسعه محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در این آیین با اشاره به اینکه کشاورزی ظرفیت بی نظیر خداآفرین است، گفت: توسعه بر اساس امکانات محلی و ظرفیت های موجود، بهترین روش توسعه است و نمی توان خارج از ظرفیت های منطقه در این زمینه تلاش کرد. 
وی تصریح کرد: بهره برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند منطقه خداآفرین را متحول کند. 
بانک با اشاره به فعالیت های سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه خداآفرین در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد ارس تا به حال مبلغ 200 میلیارد تومان برای آماده سازی این اراضی هزینه کرده است که رقم بسیار بالایی است و اشتغالزایی که از این طریق ایجاد خواهد شد با پروژه های دیگر قابل مقایسه نیست.
وی افزود: این انتظار زیادی نیست که بخش مستقلی به نام واحد توسعه کشاورزی خداآفرین تشکیل شده و با تعریف سازکارها، این ظرفیت شهرستان را به سرعت عملیاتی کنیم. بدون شک این کار نیاز به همدلی و همکاری مسئولین، مردم و سرمایه گذاران دارد. 
مشاور رئیس جمهور گردشگری را نیز یکی دیگر از ظرفیت های مهم خداآفرین دانست و گفت: در کنار کشاورزی باید زیرساخت های گردشگری نیز در خداآفرین ایجاد شود و اینطور نیست که فقط بخواهیم در یک شاخه فعالیت کرده و سایر سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف را نادیده بگیریم. 
بانک تاکید کرد: رشد و توسعه منطقه حق طبیعی مردم خداآفرین است و امیدواریم با تلاش های سازمان منطقه آزاد ارس و همکاری مردم و سرمایه گذاران بتوانیم سرعت بیشتری به رشد توسعه ای خداآفرین ببخشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در زمینه شهرک صنعتی خداآفرین نیز تلاش می شود تا 2 سال آینده برق این شهرک به طور کامل تامین شده و سرمایه گذاران بتوانند بدون مشکل زیرساختی با خیال راحت به احداث واحدهای تولیدی بپردازند. 
بانک در پایان عنوان کرد: باید به سرمایه گذاران به دیده خدمتگذار نگاه کرد و  با اصلاح فرهنگ می توان سرمایه گذاری قانونمند را به عنوان یک ارزش در بین مردم نهادینه کرد. 
به مناسبت هفته دولت، 8 پروژه عمرانی و یک پروژه کشاورزی در بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس افتتاح و 3 طرح عمرانی و 2 طرح کشاورزی نیز کلنگ زنی شد. این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 3712 میلیارد ریال به انجام رسیده و یا کلنگ زنی شده است که در مجموع اشتغالزایی 175 نفری را به دنبال دارد. 
گفتنی است، در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان خداآفرین حضور داشتند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو