آغاز عملیات پاکسازی روستای توریان / ادامه نهضت جزیره سبز، روستای پاک در منطقه آزاد قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات پاکسازی محیطی روستای توریان در بخش مرکزی جزیره قشم خبر داد.


به گزارش فرینا، تورج امانی با اعلام اینکه پاکسازی روستاهای 67 گانه جزیره قشم از مرداد ماه امسال به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است، گفت: روستای توریان دومین روستا پس از خالدین است که عملیات پاکسازی آن از روز گذشته توسط نیروهای این مدیریت آغاز شده است.

امانی افزود: جمع آوری زباله و نخاله ها و همچنین قطع کَرِت های بحرینی در سه خور طولانی روستای توریان از اقدامات اولیه اجرای این طرح است.

به گفته وی، توریان در زمره روستاهای پاک این جزیره محسوب می شود و خوشبختانه عملیات پاکسازی این روستا در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه طرح پاکسازی روستاهای جزیره قشم با مسئولیت دهیاری ها در حال اجرا است، افزود: با پاکسازی سایت زباله این روستا که محلی برای انباشت زباله های روستاهای باغ بالا، تُم سِنتی و توریان می باشد، پیشنهاد دهیاری توریان برای ایجاد سایت جدید با فاصله ای دور تر از این روستا با رعایت قوانین و مقررات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ روستای توریان در ۳۱ کیلومتری جنوب غرب جزیره قشم با چهار روستای خالدین، رمکان، تُم سِنتی و باغ بالا همجوار است و یکی از دلایل زیبایی این روستا به نخلستان های زیبای آن مربوط می شود که توجه توریست ها و گردشگران را به خود جلب کرده است.

مسجد قدیمی این روستا و سنگ قبری با دست خط کوفی و عربی که بر روی آن اشعاری در وصف پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) و همچنین آیه قرآنی کل شی‌هالک الاوجهه که بر روی این سنگ قبر نقش بسته و قدمت آن به بیش از هزار سال پیش مربوط می شود، توجه گردشگران را جلب می کند.

صنایع دستی بانوان هنرمند توریان، موسیقی بومی، وجود کاشانه مهمان، طبخ غذاهای محلی و اخلاق مهربانانه مردم توریان نیز از دیگر امتیازات حضور گردشگران در این روستای جزیره قثشم می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو