مشارکت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در افغانستان

مشاور رییس جمهور و رییس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه‌های کشور افغانستان با پیشنهاد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مبنی بر ایجاد منطقه ویژه مشابه در خاک افغانستان موافقت کرد.

به گزارش فرینا، در نشست مشترک  مرتضی بانک، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران با رییس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه‌های کشور افغانستان، پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه مشابه در خاک افغانستان از سوی فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح گردید و مورد استقبال طرف افغانستانی قرار گرفت.
سلطانی در این جلسه ضمن دعوت از "داود سلطان زوی" مشاور رییس‌جمهور و رییس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه‌های کشور افغانستان و هیات همراه برای سفر به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، در گزارشی موقعیت و اهمیت استراتژیک اقتصادی و جغرافیایی منطقه دوغاورن و ظرفیت‌های موجود به ویژه زیرساخت‌های ایجاد شده در فاز اول و کارکرد فعلی و تاثیرات آن در اقتصاد و اشتغال مردم و تعاملات دو کشور را تشریح کرد.
وی خواستار قرینه‌سازی مشابه منطقه ویژه دوغاورن در طرف مقابل (اسلام قلعه) شد و افزود: ارتقای امکانات زیربنایی و پتانسیل‌های موجود در آن سوی مرز و منطقه ویژه با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و هم‌افزایی بیشتر در زمینه‌های اقتصادی و استفاده حداکثری از ظرفیت ارزشمند اسلام قلعه دوغارون باید بیشتر مورد توجه دو کشور قرار گیرد.
در ادامه داود سلطان زوی، مشاور رییس‌جمهور و رییس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاه‌های کشور افغانستان ضمن پذیرش دعوت به خراسان رضوی و منطقه ویژه دوغارون از پیشنهاد مطرح شده در خصوص توسعه کار مشترک در دوغاورن استقبال کرد و خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.
همچنین مقرر شد مطالعات کارشناسی اقتصادی مشترک علمی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سفر به خراسان رضوی انجام پذیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو