رشد صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه در پنج ماه نخست سال قبل از هشت درصد رشد به حدود پنج میلیون تن رسید.

به گزارش فرینا، عادل دریس درباره وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره)، افزود: تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی طی پنج‌ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندر امام بالغ‌بر 18 میلیون تن بوده است که از این میزان بیش از هفت میلیون تن مربوط به کالاهای نفتی و بیش از 10‌میلیون و 681 هزار تن نیز مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی است.
دریس بابیان این‌که بارگیری کالاهای غیرنفتی طی مدت مذکور از رشد حدود هشت درصدی برخوردار بوده است، گفت: بارگیری چهار میلیون و 893 هزار و 722 تن کالای غیرنفتی در این مدت، نشان از تداوم رویکرد دولت در تقویت و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی دارد.
وی افزود: بندر امام طی پنج‌ماهه نخست سال جاری با پذیرش 72‌درصد کل کالاهای اساسی وارده به بنادر کشور، نزدیک به پنج‌میلیون تن کالای اساسی مشتمل بر غلات، روغن خام خوراکی و خوراک دام و نهاده‌های کشاورزی را تخلیه و بارگیری کرده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره حفظ جایگاه بندر در رتبه نخست ترانزیت خارجی گفت: در زمینه ترانزیت خارجی مواد نفتی نیز بین بنادر کشور با حفظ سهم 96‌درصدی از کل ترانزیت خارجی همچنان رکورددار بوده و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو