برگزاری نشست مشترک مدیر بنادرجمهوری آذربایجان با مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر نوشهر

به گزارش فرینا، در این دیدار معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ابرازخرسندی از حضور مدیر بنادر جمهوری آذربایجان در ایران، توسعه توریسم و گردشگری دریایی را استراتژی اصلی سازمان بنادر و دریانوردی بر شمرد.

محمد راستاد توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بنادر شمالی به کشورهای همجوار از جمله کشور آذربایجان را از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و افزود: امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور برای ارائه تخفیفات ویژه برای تجار و بازرگانانی که قصد بهره گیری از ظرفیت های بنادر دو کشور را دارند زمینه توسعه همکاری های فیمابین را فراهم خواهد کرد.
مدیر بنادر آذربایجان نیز با تشریح موقعیت خاص جغرافیایی بندر نوشهر، خواستار بهره گیری از زیر ساخت های گسترده موجود در بنادر شمالی ایران برای توسعه تجارت بین دو کشور شد.
طالح زیادف افزود: باید راه هایی پیدا کنیم که گردشگری دریایی را تشویق کنیم و در صورت لزوم می توانیم در زمینه کاهش عوارض و فرایند صدور ویزا و تأمین شناورهای مورد نیاز با بنادر ایران همکاری کنیم.
زیادف همچنین ابراز امیدواری کرد که با انجام این سفر زمینه توسعه همکاری ها بین دو کشور بویژه در زمینه حمل و نقل مسافر و سرمایه گذاری در بنادر شمالی ایران فراهم گردد.
بر اساس این گزارش، در این دیدار محمد تقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر نیز با تشریح ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در بنادر نوشهر و فریدونکنار خواستار گسترش همکاری ها و افزایش حجم مبادلات کالا بین دو کشور شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.