نقش مهم دوغارون در تامین نیازهای اولیه کشور افغانستان

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

به گزارش فرینا، جعفر آهنگران در حاشیه این بازدید گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک ظرفیت بسیار بالای در شرق کشور است که نقش بسیار مهم و بسزایی در تامین نیاز های اولیه کشور افغانستان دارد.
آهنگران افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون همیشه در حال رشد و پیشرفت بوده است و جز مناطقی هست که با توجه تحریم ظالمانه آمریکا صادرات به کشور افغانستان و پیشرفت های آن کاهش نیافته و بلکه رو به رشده هم بوده است
وی گفت: با توجه به تصویب مجلس با ایجاد هشت منطقه آزاد در نوار مرزی ایران و 13 منطقه ویژه اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ظرفیت های بسیار بالای برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری برخوردار است. 
مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان استانی تا 6 ماه آینده لایحه تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد دوغارون به مجلس ارسال و مورد تصویب قرارگیرد. 
آهنگران گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از مناطق مهم برای کشور افغانستان است و بازاریان این کشور علاقه مند هستند بخش عظیمی از نیاز های اولیه خود را از ایران و از طریق این منطقه ویژه تامین کنند. 
وی افزود: تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد در اقتصاد و سیاست کشورمان اهمیت فراوان دارد. 
مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: با توجه به ظرفیتهای که در منطقه ویژه اتصادی وجود دارد بایستی مراودات دوجانبه را افزایش دهیم و از تولید کشور افغانستان استفاده کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.