زیر ساخت های ایجاد شده و واحد های صنعتی فعال منطقه آزاد انزلی گامی مناسب برای مقابله با تحریم ها است

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در منطقه آزاد انزلی و بازدید از این منطقه، گفت: مناطق آزاد یکی از راه های مدیریت تحریم ها می باشند و با توجه به تحریم هایی تصویب شده علیه ایران واحد های صنعتی فعال در این مناطق خصوصا منطقه آزاد انزلی می توانند در این شرایط بحرانی به اقتصاد کشور کمک کنند.

به گزارش فرینا، محمود بهمنی با بیان اینکه پیشرفت منطقه آزاد انزلی از لحاظ زیرساختی و توسعه ای محسوس است، افزود: در محصولات تولیدی کارخانجات منطقه آزاد انزلی از فناوری های نوین و دانش بنیان استفاده شده و زمینه صادرات این محصولات در این منطقه وجود دارد و ضروری است جهت مثبت شدن تراز بازرگانی این مناطق میزان صادرات افزایش پیدا کند.

بهمنی با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از مناطق آزاد در شرایط فعلی، افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات منعکس شده را از سوی فعالان اقتصادی را پیگیری می کنیم و به دنبال حل آنها خواهیم بود زیرا با برطرف شدن این موانع اشتغال ایجاد می شود و به دنبال آن اقتصاد کشور بهبود پیدا می کند.

وی، مناطق آزاد را یکی از عواملی اعلام کرد که با کمک آنها دوره تحریم کامل را در سالهای 89 تا 91 با موفقیت پشت سر گذاشتیم و تحولات رخ داده و تصویب ایجاد مناطق آزاد جدید را فرصت مناسبی جهت امید بیشتر نسبت به نقش مثبت آن بیان داشت و گفت: دلیل اصلی مخالفت برخی با نقش مناطق آزاد عدم آشنایی با توانمندی های آنها است.

رییس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به برنامه های دشمنان برای کاهش فروش نفت کشور خواستار گسترش مبادلات کالایی در مناطق آزاد شد و افزود: استانداران در این خصوص می توانند هماهنگی های خوبی را انجام دهند، چراکه باید در نظر داشته باشیم عضویت در سازمان تجارت جهانی(WTO) منوط به مرزهای بدون گمرکی در زمینه صادرات و واردات کالا است.

 نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی دغدغه های مالیاتی فعالین اقتصادی و تولیدی مناطق آزاد را حائز اهمیت اعلام کرد و با بیان اینکه امیدواریم این مشکل در آینده برطرف شود، تصریح نمود اگرچه باید از چند ماه پیش در این زمینه برنامه ریزی می کردیم، ولی برای مقابله با شرایط پیش روی کشور، باید از همین امروز اقدام کنیم، بنابراین با توجه به عملکرد مناسب مناطق آزاد در دوره قبل، این مناطق باید آماده رخدادهای آینده کشور باشند.

گفتنی است اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه  رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان از زیرساخت های صنعتی، تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی این منطقه بازدید و طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای را بررسی کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.