سی ان بی سی تی وی 18:

هند به ایران تضمین داد

شبکه خبری «سی ان بی سی تی وی 18» هند اعلام کرد که دولت دهلی نو با تاکید بر مواضع قبلی خود، به تهران برای ادامه روابط تجاری و اقتصادی با وجود تهدیدهای آمریکا اطمینان داده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، شبکه خبری 'سی ان بی سی تی وی 18' هند، درباره سفر دو روزه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران به هند که روز جمعه پایان یافت، گفت: هر چند آمریکا، هند و سایر کشورها را تهدید کرده که در صورت ادامه روابط تجاری با ایران، تحریم خواهند شد اما این تضمین توسط سورش پرابو وزیر بازرگانی هند در دیدار با آخوندی به وی داده شد.
این شبکه خبری در وبسایت خود همچنین خبر داد که پرابو در خصوص روابط خوب اقتصادی ایران و هند در سال مالی 2018 نیز سخن گفت.
ارزش تجارت دوجانبه میان دو کشور 14 میلیارد دلار اعلام شده است. ایران همچنین سومین صادر کننده بزرگ نفت به هند محسوب می شود.
پرابو در حساب توییتری خود درباره این دیدار نوشت: دیدار خوبی با عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهر سازی ایران داشتم. تمرکز مذاکرات ما در خصوص گسترش روابط دوجانبه هند و ایران فراتر از بخش انرژی و امنیت بود.
روز جمعه آخوندی در مصاحبه با خبرنگاران هندی در حاشیه کنفرانس 'مفهوم حرکت' در دهلی نو آمریکا را یک 'خارجی' در منطقه توصیف کرد و تاکید کرد هند و ایران باید روابط سنتی خود را استحکام بخشند.
وی گفت: روابط هند و ایران برای منطقه ضروری است و ما در حال جست و جو روش های مختلف برای همکاری با یکدیگر هستیم. آمریکا یک خارجی و غریبه در منطقه است بنابراین کشورهای داخل منطقه باید به یکدیگر نزدیک شده و به روابط دوستانه خود ادامه دهند.
این شبکه خبری در ادامه مطلب خود خاطرنشان کرد که پس از خروج آمریکا از در ماه مه (اردیبهشت)، این کشور به سایر ملت ها فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 6 ماه اوت (15مرداد) اجرایی شدند درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در چهارم ماه نوامبر (13 آبان) به اجرا گذاشته می شوند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی ایران در طول سفر خود به هند مذاکرات گسترده ای با نیتین گادکاری وزیر جاده ها کشتیرانی و حمل و نقل هند انجام داد. در این دیدار گفت و گو هایی در خصوص پروژه بندر چابهار، خط ریل آهن چابهار به زاهدان و سایر پروژه های زیرساختی که هند مشغول انجام آنها می باشد، انجام شد.
آخوندی گفت: هند و ایران دارای اراده سیاسی خوب هستند که به دو کشور کمک خواهد کرد تا از موانع و چالش های ایجاد شده توسط آمریکا عبور کنند. روابط ما مصنوعی نیست بلکه ریشه در تاریخ دارد.
بندر چابهار یک موفقیت در روابط هند و ایران است و پس از عملیاتی شدن آن، تحولات زیادی پیرامون این بندر اتفاق افتاده و بر اساس خبر های منتشر شده ترافیک باری از بندر کراچی به چابهار منتقل شده است. بندر چابهار هزینه های حمل و نقل و زمان برای صادرات کالاهای هند را تا یک سوم کاهش می دهد. این بندر همچنین تجارت میان هند، افغانستان و ایران را با توجه به مخالفت های پاکستان برای استفاده از خاک این کشور، افزایش خواهد داد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو