اقدام قابل تحسین هندی‌ها در بهره‌برداری از بندر چابهار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که اقدام هندی‌ها در بهره‌برداری از بندر چابهار قابل تقدیر است، گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس است.

به گزارش فرینا، عزت‌الله یوسفیان ملا درباره قرارداد اپراتوری شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد برای بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.
وی با بیان این‌که خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد، افزود: مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد. در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.
وی با بیان این‌که هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، تصریح کرد: قرارداد اپراتوری امضا شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.
به گفته این نماینده مجلس، زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم. توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :