رشد شرکت های تولید تجهیزات پزشکی ایران دو برابر متوسط جهانی است

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در آئین کلنگ زنی شرکت آذر دستکش ارس گفت: رشد شرکت های تولید تجهیزات پزشکی ایران دو برابر متوسط جهانی است.

به گزارش فرینا، رضا مسائلی افزود: سالانه 280 هزار قلم کالای تجهیزات پزشکی توسط 560شرکت و شش هزار قلم داروی پزشکی توسط 96 شرکت ایرانی تولید می شود که رشد 9.1درصدی دارد.
مسائلی گفت: سالانه 14.8 میلیون دلار دستکش پزشکی با 20 برند خارجی وارد کشور می شود.
وی از رشد 10 برابری صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی خبر داد و افزود: سال گذشته میزان صادرات این محصولات 24 میلیون دلار بود که امسال به 240 میلیون دلار افزایش یافته است.
با بهره برداری از شرکت آذر دستکش ارس، به 350 نفر شغل ایجاد شده و با تولید سالانه 300 الی 400 میلیون جفت انواع دستکش های مصرف شده در پزشکی و صنایع غذایی، از خروج 20 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود. تولیدات این شرکت دارای استانداردهای بین المللی و ملی بوده و نسبت به مشابه خارجی وارد شده به کشور 40 الی 50 درصد ارزان است.
شایان ذکر است، در آئین کلنگ زنی این واحد تولیدی مدیرعامل و قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی نیز حضور داشتند.
گفتنی است، شرکت آذر دستکش ارس دومین واحد تولیدی مجموعه مدیریتی واحد بعد از شرکت آذرتجهیز طب ارس است. آذر تجهیز طب ارس با سرمایه گذاری 11 میلیارد تومان و اشتغالزایی 164 نفر فعالیت خود را با تولید انواع دستکش های طبی از جمله دستکش های جراحی، معاینه و نیتریل در تیرماه سال 1396 وبا ظرفیت تولید سالانه 70 میلیون جفت دستکش و تولید انواع کیسه های انتقال خون و سایر تجهیزات مشابه پزشکی به بهره برداری رسیده است.
مجموع تولیدات این دوشرکت با مدیریت واحد، میزان واردات دستکش های پزشکی و بهداشتی به کشور را به صفر رسانده و علاوه بر تامین نیاز داخل کشور، بخش قابل توجهی از تولیدات خود را بعنوان محصول ایرانی به خارج از کشور صادر می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو