ارسال محموله پستی از فرودگاه پیام امکانپذیر شد

با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام البرز، ارسال محموله های پستی و جابه جایی بار از طریق این فرودگاه امکانپذیر شد.

به گزارش فرینا، معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز گفت: فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری طلاعات این امکان را دارد که مرسوله های شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را نیز جا به جا کند.
منوچهر اتقیایی افزود: با گسترش پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام، وزارت ارتباطات بارهای پستی خود را از سایر فرودگاه ها به فرودگاه پیام منتقل و هاب پستی کشور در این نقطه فعال خواهد شد.
اتقیایی گفت: به همین منظور نخستین مرسوله پستی روز جمعه 23 شهریور ماه با پرواز کرج ـ مشهد از طریق فرودگاه بین المللی پیام ارسال شد.
نخستین هواپیمای مسافربری پیام روز جمعه 23 شهریور ماه از مبدا مشهد مقدس بر باند فرودگاه بین المللی پیام بر روی زمین نشست.
این پرواز با 160 مسافر ساعت 15:30 روز جمعه در باند فرودگاه پیام به زمین نشست و در ساعت 16:15 با سوار شدن مسافران، کرج به مقصد مشهد مقدس ترک کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی البرز نیز گفت: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول 4 هزار متر، عرض 60 متر و اپرون(پارکینگ هواپیما) 128 هزار متری از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.
سعید زرندی افزود: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال 98 به ظرفیت جابجایی بیش از 500 هزار مسافر در سال می رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) می شود.
زرندی گفت: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش بینی ایجاد اشتغال درشهر فرودگاهی و صنایع هایتک از دیگر مزیت های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.
وی افزود: با عملیاتی شدن این پروژه که امروز شاهد آن بود یم چشم اندازی روشن برای منطقه اقتصادی پیام و البرز پیش بینی و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فراهم شده است.
مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز نیز گفت: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر مردم البرز، ساکنان استان های زنجان و قزوین، مردم جنوب و غرب استان تهران و ساوه نیز می توانند از این فرودگاه استفاده کنند.
علی کاملی افزود: بر اساس بررسی ها، اگر یک میلیون مسافر از فرودگاه پیام تا سال 1400 استفاده کنند،
حداقل 300 هزار تردد خودرویی به صورت رفت و برگشت در جاده های منتهی به تهران کاهش می یابد.
کاملی گفت: با این میزان کاهش حجم ترافیک علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
وی افزود: بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز از این فرودگاه به سمت مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.
مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز گفت: همچنین مسیرهای پروازی جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها در آینده اطلاع رسانی می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو