ذوب‌آهن ماکو با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری احداث می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به انجام مقدمات سرمایه‌گذاری برای ساخت کارخانه ذوب آهن در این منطقه گفت: حجم این سرمایه‌گذاری داخلی یک میلیارد دلار بوده و اشتغال‌ زایی آن بیش از 200 نفر پیش بینی شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ابراهیم جلیلی افزود: این صنعت با فناوری روز دنیا راه اندازی می شود و آلایندگی خاصی در آن وجود نخواهد داشت.
جلیلی ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این طرح تا پایان سال جاری آغاز شود.
وی با اشاره به وجود طرح های بزرگ سرمایه گذاری در حوزه زیربنایی کشور افزود: در این راستا مذاکراتی با پتروشیمی‌های بزرگ کشور انجام شده تا ماکو به عنوان هاب مواد پتروشیمی و ایجاد واحدهای پایین دست این صنعت تعیین شود.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سرمایه گذارانی در حوزه کشت و صنعت در منطقه آزاد ماکو جذب شده که قرار است درخت پالونیا را در زمینی به وسعت 200 هکتار به مدت سه سال آماده بهره برداری کند.
جلیلی با اشاره به ظرفیت های گردشگری قابل توجه در این منطقه افزود: در این راستا نخستین هتل‌ کاروان سرای عباسی با محوریت مسیر جاده ابریشم در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود.
وی از تفاهم با شرکت های چینی خبر داد و افزود: این سرمایه گذاران قرار است سد بدولی ماکو، مطالعات و روند احداث راه آهن تبریز ـ ماکو ـ ترکیه و نیز بخش صادرات گاز از این منطقه را اجرایی کنند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.