منطقه آزاد ماکو به هاب صنعتی و کشاورزی تبدیل می‌شود

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سرمایه‌گذاری‌های بی‌نظیری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو شکل گرفته است.

غلامرضا سلیمانی به تاثیر این منطقه آزاد در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: طی پنج سال گذشته از تاسیس، 60 کیلومتر راه و آزادراه در این منطقه احداث شده است.
سلیمانی فرودگاه این منطقه را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در شمال‌غربی‌ترین نقطه کشور یاد کرد و گفت: آبرسانی به روستاها، شبکه‌های بهداشت، مدرسه‌سازی، راه‌سازی، گسترش فضاهای سبز و شاد برای تقویت روحیه امید به آینده در مردم، بازارچه‌های مرزی با نقش مولد اقتصاد جامعه، راه‌اندازی و حمایت از شهرک‌های صنعتی و بیش از 90 واحد صنعتی، از دیگر ثمرات انقلاب در منطقه آزاد ماکو است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد افزود: ماکو در آینده نه‌چندان دور به هاب صنعتی و کشاورزی تبدیل خواهد شد که به این منظور سرمایه‌گذاری‌های بی‌نظیری در زمینه مهار آب‌ها، انتقال آب از رودخانه ارس به سرزمین و آبرسانی و تجهیز بیش از 40 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی به سیستم آبیاری قطره‌ای و نوین صورت گرفته است که خواهد توانست این منطقه را در حوزه کشاورزی و دامپروری در کشور زبانزد کند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو