احداث کارخانه ذوب‌آهن در ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اخیرا سرمایه‌گذاری بزرگی در زمینه کارخانه ذوب‌آهن در منطقه آزاد ماکو انجام شده است، گفت: این سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار داخلی با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار انجام شده است و اشتغال‌زایی بیش از 200نفر را دارد و علاوه بر آن، صنعت بسیار پاکی است و با توجه به فناوری ایجاد شده در آن، آلایندگی خاصی در آن وجود نخواهد داشت و امید است عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو عزم خود را برای جذب سرمایه‌گذاری جزم کرده است، افزود: به این منظور فعالیت‌های مختلفی در بخش ملی و بین‌المللی انجام می‌شود.وی تصریح کرد: مذاکراتی با پتروشیمی‌های بزرگ کشور انجام شده تا ماکو به‌عنوان مرکز هاب مواد پتروشیمی و ایجاد واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه اکنون پروانه‌های بهره‌برداری برای برخی واحدهای تولیدی صادر شده است، گفت: علاوه بر آن برخی کارخانه‌ها نیز فعال شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه کشت و صنعت سرمایه‌گذارانی جذب شده و آماده مطالعه هستند، افزود: در این زمینه، درخت پالونیا که در مدت سه سال آماده بهره‌برداری می‌شود، در 200 هکتار کشت خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به موضوع گردشگری گفت: با هتل‌های زنجیره‌ای عباسی تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید و مجوزی صادر شده تا کار خود را در منطقه با مشارکت سرمایه‌گذار داخلی و سازمان منطقه آزاد ماکو آغاز کنند و در واقع نخستین هتل‌کاروانسرای عباسی در مسیر جاده ابریشم در منطقه آزاد ماکو ایجاد می‌شود.

جلیلی با اشاره به اینکه اخیرا با چینی‌ها چند تفاهم‌نامه به امضا رسیده است، افزود: یکی از آنها ایجاد سد بدولی ماکو، مطالعه و احداث راه آهن تبریز ـ ماکو و ترکیه بوده و یکی نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بحث صادرات گاز بوده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو