دره ستاره های قشم در قاب عکاس برگزیده قشمی

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از موفقیت امین ابراهیمی، عکاس و همیار ژئوپارک جهانی قشم در جشنواره عکس "میراث نیاکان" خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی گفت: امین ابراهیمی از روستای درکو جزیره قشم با عکسی از ژئوسایت دره ستاره ها در این جشنواره شرکت کرد و توانست با عکس زیبای خود توانمندی های انسانی و طبیعی جزیره را به استان های جنوبی کشور معرفی کند.
امری کاظمی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره که ویژه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان بوده شناخت، معرفی و نگهداری از آثار تاریخی استان های جنوبی کشور و لزوم توجه مردم به حفظ و حراست از این یادگار گذشتگان بود.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: جشنواره عکس "میراث نیاکان" مرداد ماه امسال در سه بخش عمومی با مضمون عکس از آثار تاریخی سه استان فارس و هرمزگان و بوشهر، بخش تخصصی با مضمون عکس از درب های چوبی ومتعلقات آن( درب، قفل و کلید، دستگیره، گل میخ، کلون، لولا و ...) و بخش ویژه با محتوای عکس از برکه و اجزای آن( برکه، دالان ها، مجاری آب، کتیبه برکه و ...و نیز "مجموعه عکس برکه " شامل مراحل ساخت و یامرمت و یا آبگیری برکه و ...) برگزار شد.
گفتنی است، در این جشنواره ١٣٢ نفر عکس های خود را در قالب ٧٤٣ عکس شامل 1٦٢ عکس از آثار تاریخی، ٣٤٤ عکس از درب و متعلقات آن و 1٩٠عکس از برکه و 4٧ عکس غیر مرتبط از کشور‌های ایران، امارات متحده عربی و قطر شرکت داشتند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.