کاهش یکماهه مدت زمان نگهداری کالا در بنادر کشور

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا در بنادر طی ۱۵ روز اخیر خبر داد.


به گزارش فرینا، روانبخش بهزادیان با اشاره به آمار مربوطه طی ۱۵ روز اخیر در خصوص رسوب کالا و کانتینر در بنادر کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار دریافتی شاهد افزایش سرعت ترخیص کالا و کاهش میزان رسوب کالا از/در بنادر کشور هستیم.

بهزادیان افزود: بندر شهیدرجایی که تخلیه و بارگیری ۸۰ درصدی کانتینرها در آن صورت می گیرد با کاهش ۴ درصدی کانتینری رسوب کالا روبرو هستیم و میزان رسوب کالاهای اساسی در این بندر به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) انجام می شود، گفت: این بندر طی مدت مذکور با کاهش ۱۰ درصدی رسوب کالاهای اساسی و کاهش ۹ درصدی رسوب کالاهای کانتینری مواجه شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه میزان رسوب کالاهای کانتینری در بندر نوشهر طی ۱۵ روز اخیر با کاهشی ۱۰ درصدی روبرو شده است، افزود: در عین حال میزان رسوب کالاهای اساسی در بندر نوشهر افتی ۱۵ درصدی داشته است. همچنین بندر انزلی با رشد ۳ درصدی میزان رسوب کالاهای کانتینری، کاهش یک درصدی  میزان رسوب کالاهای غیرکانتینری و رشد ۲ درصدی میزان رسوب کالاهای اساسی در مدت مذکور روبرو شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی ۱۵ روزه اخیر موجب تسریع در خروج کالا از بنادر با توجه به تمهیدات و مصوبات صورت گرفته و اخذ تضامین شده است، افزود: علاوه بر این شاهد کاهش مدت زمان نگهداری کالا در بنادر کشور از ۳ به ۲ ماه و اعمال مشوق های مربوطه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تخفیف ۱۰ درصدی به کالاهایی که زیر ۴۵ روز از بنادر خارج می شوند و نیز ارائه خدمات در بنادر و فعالیت های مربوطه به خروج کالا از بنادر کشور به صورت ۲۴ ساعته هستیم.

 

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.