آغوش باز کردستان برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد و ۴ منطقه ویژه اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از آمادگی و استقبال کردستان برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه آزاد بانه و مریوان و ۴ منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش فرینا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه ای که با حضور شرکت خصوصی پروم پارس و اعضای کارگروه سرمایه گذاری استان برگزار شد، ضمن استقبال از پیشنهاد این شرکت برای سرمایه گذاری در موارد غیرحاکمیتی منطقه آزاد مریوان، ۴ گزینه منطقه ویژه اقتصادی مریوان، سقز، بیجار و دیواندره را نیز به عنوان پیشنهاد استان به سرمایه گذاران، مطرح کرد.
 
وی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی مریوان یکی از پرظرفیت ترین مناطق است و مرز رسمی باشماق سومین مرز زمینی کشور از نظر حجم مبادلات زمینی محسوب می شود هچنین نزدیکترین مرز زمینی به بازار پرمصرف عراق سوریه است.
فیروزی با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی سقز، دیواندره و بیجار در مجلس تصویب و در حال حاضر مصوبه در شورای نگهبان است، افزود: این ۳ منطقه الزاما باید با مشارکت بخص خصوصی فعال شود.

معاون اقتصادی استاندار در خصوص مناطق ویژه اقتصادی آماده سرمایه گذاری استان، توضیح داد: با توجه به شرایط توپوگرافی استان مناطق ویژه اقتصادی مریوان و سقز با محدودیت زمین مواجه هستند اما بیجار و دیواندره محدودیتی در واگذاری زمین ندارند.

وی با تاکید بر اهتمام دستگاه های ذیربط استان برای تسهیل و تسریع امور اداری سرمایه گذاری در کردستان، افزود: اعضای کارگروه سرمایه گذاری استان از اختیارات کافی در این خصوص برخوردار هستند.

شایان ذکر است شرکت پروم پارس پیش تر نیز در صنایع پایین دستی پتروشیمی، در کردستان سرمایه گذاری کرده است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو