5000 بسته آموزشی میان دانش‌آموزان محروم بلوچستان توزیع می‌شود

نماینده کمپین "راه رشد" گفت: ۵ هزار بسته آموزشی با کمک منطقه آزاد چابهار از امروز میان دانش آموزان محروم بلوچستان توزیع می‌شود.

به گزارش فرینا، آناهیتا اصلاح‌ پذیر  اظهار داشت: کمپین راه رشد،کمپینی با هدف کمک و فرهنگ‌سازی کمک مادی و معنوی به دانش‌آموزان محروم در کشور است و هدف اصلی آن ترویج فرهنگ دانش‌آموز-دانش‌آموز است؛ یعنی هر دانش‌آموز در مناطق برخوردار،مخارج، بخشی از کمک هزینه‌های آموزشی و یا حتی حمایت‌های معنوی مانند کمک‌های درسی و آموزشی یک دانش‌آموز هم‌رده خود در مناطق محروم را برعهده بگیرد.

وی افزود: کمپین راه رشد تحت نظر مدارس راه رشد در تهران فعالیت می‌کند و تاکنون علاوه‌بر روستاهای محروم چابهار، میان دانش‌آموزان و کودکان کار مناطق مختلف تهران هم بسته‌های آموزشی توزیع کرده است.

نماینده کمپین " راه رشد " تصریح کرد: این کمپین 5 هزار بسته آموزشی شامل لوازم‌التحریر و کتاب‌های کمک‌آموزشی را با کمک منطقه آزاد چابهار از امروز میان دانش‌آموزان ابتدایی تا متوسطه اول روستاهای محروم بخش دشتیاری چابهار و بخش لاشار نیکشهر توزیع می‌کند.

اصلاح‌ پذیر بابیان اینکه این بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان حداقل 50 روستای محروم چابهار و نیشکهر توزیع می‌شود؛ گفت: این کمپین از سال‌های گذشته تاکنون در چندین نوبت اقدام به فرستادن بسته‌های آموزشی به مناطق محروم چابهار کرده است و این اولین بار است که اعضای این کمپین به دعوت منطقه آزاد چابهار شخصا به چابهار آمدند و می‌خواهند بسته‌ها را میان روستاهای محروم توزیع کنند.

نماینده کمپین" راه رشد" خاطرنشان کرد: هدف اصلی و اولی ما، ترویج فرهنگ دانش‌آموز-دانش‌آموز است تا این فرهنگ در همه کشور فراگیر و هردانش آموز در مناطق برخوردار دغدغه همکلاسی خود را در مناطق محروم داشته باشد و او را چه لحاظ مالی و چه معنوی و کمک‌های درسی و آموزشی حمایت کند.

شایان ذکر است سیستان و بلوچستان محروم‌ترین استان ایران از نظر شاخص‌های کمی و کیفی آموزشی است؛ این استان با کمبود بیش‌از 12 هزار معلم و 11 هزار کلاس درس مواجه است.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان می‌گوید: برای رسیدن فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان به متوسط کشوری که حدود 5 متر است؛ نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس جدید با زیربنای یک‌میلیون مترمربع فضای آموزشی هستیم و این در حالی است که همین حالا هم از 18 هزار و 934 کلاس درسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد 6 هزار و 181 مورد از آن‌ها تخریبی است و نیازمند تخریب کامل و بازسازی و 4 هزار و 358 مورد آن نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو