ظرفیت گردشگری منطقه آزاد چابهار برای ایجاد اشتغال جامعه محلی

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، بابیان اینکه گردشگری بیشترین توان ایجاد اشتغال در جهان را دارد، گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار یکی از اولویت‌های خود جهت ایجاد اشتغال برای جامعه محلی، استفاده از ظرفیت گردشگری در نظر گرفته است.

به گزارش فرینا، "طاهره شهرکی" با اشاره به شعار اعلام‌شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به مناسبت روز جهانی گردشگری"گردشگری و تحول دیجیتالی"، افزود: این سازمان با پذیرفتن ایده‌های نوآورانه و مبتکرانه درصدد ایجاد تحولی بزرگ در مسیر توسعه است.

شهرکی گفت: در همین راستاسازمان منطقه آزاد چابهار در نظر دارد با مجازی‌سازی سواحل مکران به معرفی پتانسیل‌های گردشگری منطقه گامی برای رسیدن به توسعه پایدار بردارد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع خبر داد و افزود: در نخستین روز از آغاز هفته گردشگری با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان، رئیس شورای شهرستان چابهار و رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چابهار بازدید از زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل لیپار، کافه آزادی، فروشگاه حمایتی صنایع‌دستی سازمان و کلبه غواصی انجام شد.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توزیع غذاهای محلی که توسط زنان خودسرپرست روستای تیس که با همکاری سازمان مشغول به کارشده‌اند باهدف معرفی فرهنگ غذایی بلوچستان و کمک به اشتغال پایدار این بانوان در بین کارکنان سازمان منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه‌های روز جهانی گردشگری بود.

شهرکی افزود: در دومین روز از هفته گردشگری با حضور معاون، مدیران و پرسنل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، برنامه‌های متنوعی ازجمله، تور یک‌روزه تفریحی بازدید از جاذبه‌های گردشگری (سواحل ماسه طلایی امتداد جاده ساحلی چابهار تا بریس) ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد چابهار صورت پذیرفت.

وی گفت: همچنین تجلیل از دهیاران روستاهای هدف گردشگری در شرق چابهار (رمین و بریس) و فعالین اجتماعی در حوزه گردشگری و پاک‌سازی اماکن تفریحی ازجمله کمپ و کوه‌های مریخی باهدف اشاعه فرهنگ پاکیزگی طبیعت بکر و مراقبت از جاذبه‌های توریستی توسط کارکنان سازمان منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه‌ها بودند.

گفتنی است؛ همچنین اهدای گل و خرید حمایتی محصولات صنایع‌دستی از کودکان روستای ساحلی "کیژدف" و توزیع کیسه‌زباله بین گردشگران، مسافران و مردم حاضر در سواحل چابهار نیز انجام شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو