دهکده ورزشی المپیک در منطقه آزاد چابهار ساخته می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: دهکده ورزشی المپیک پس از تکمیل طرح ها و تخصیص اعتبارات لازم در این منطقه ساخته می شود.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت دهکده المپیک مقدمه ای برای میزبانی منطقه آزاد چابهار در رقابت های مختلف ورزشی است.
چاکرزهی گفت: دهکده المپیک منطقه آزاد چابهار به مساحت حدود 30 هکتار شامل زمین فوتبال با ظرفیت 12 هزار نفر، زمین کریکت با چهار هزار نفر ظرفیت، ورزش های رزمی پنج هزار و500 نفر، سالن های ورزشی و سالن چند منظوره 2 هزار نفری و ورزش های آبی 2 هزار نفری است.
وی افزود: در طول سال های اخیر ورزشگاه 2 هزار نفری ورنا در منطقه آزاد چابهار ساخته شده که نقش مهمی در برگزاری رقابت های کشتی بین المللی داشته است.
وی افزود: چابهار استعدادهای خوبی در زمینه ورزش کریکت، فوتبال، والیبال، ورزش های آبی ساحلی دارد و حمایت منطفقه آزاد از ورزشکاران می تواند به موفقیت و افتخارآفرینی آنها کمک کند.
چاکرزهی به حمایت منطقه آزاد چابهار از رشته های ورزشی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران رشته های ورزشی دوومیدانی، فوتبال ساحلی، کریکت و موج سواری مورد حمایت این منطقه هستند.
وی ادامه داد: ساخت اماکن ورزشی، حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران برای اعزام به رقابت های بین المللی و داخلی و توسعه رشته های مختلف ورزشی مدال آور از برنامه های مهم منطقه آزاد چابهار در حوزه ورزش است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: استعداد ورزشکاران منطقه بلوچستان در رشته کریکت مثال زدنی است و هم اینک بیش از 80 درصد ملی پوشان ورزش کریکت کشور از جوانان چابهار، نیکشهر و کنارک هستند.
چاکرزهی حمایت از رشته موج سواری و حمایت از عبدالرزاق بلوچی ورزشکار جوان بلوچ از خطه چابهار را از افتخارات منطقه آزاد چابهار برای حمایت از ورزشکاران بومی دانست و افزود: این ورزشکار برای نخستین بار به ژاپن اعزام شده است.
وی با بیان اینکه از کارهای شاخص منطقه آزاد چابهار حمایت از عبدالرحیم درزاده، امید امیریان و مهرداد اله زهی از ورزشکاران مدال آور دوومیدانی است، گفت: درزاده با 19 سال سن دارای 35 مقام کشوری دو میدانی و نائب قهرمان دوی 800 متر آسیا در ژاپن، امیریان 18 ساله دارنده 20 مقام کشوری و مقام چهارمی مسابقات آسیایی دوی 800 متر ژاپن و اله زهی نیز با 18 سال سن 20 مقام کشوری از جمله مقام قهرمان مسابقات دو و میدانی 800 متر کشور را داراست.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار با ساحل ماسه ای زیبا ظرفیت های مناسبی برای برگزاری رقابت های آبی ساحلی دارد و یکی از بهترین نقاط کشور برای موج‌ سواری است.
چاکرزهی حمایت از نخبگان بویژه یسرا سلیمانی دختر ۱۲ ساله شهرستان فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این نخبه دارای سه قهرمانی کشوری در مسابقات محاسبات ذهنی (چرتکه) و 2 قهرمانی جهان است.
به گزارش ایرنا، چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو