پاکسازی طولانی ترین غار جهان در جزیره قشم

مدیریت ژئوپارک جهانی قشم از پاکسازی طولانی ترین غار جهان (غار نمکدان) به مناسبت روز غار پاک با مشارکت دانش آموزان روستای دَرَکو جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این مطلب افزود: مدیریت ژئوپارک جهانی قشم با مشارکت ۲۰ دانش آموز روستای دَرَکو، اقدام به پاکسازی غار نمکدان نمودند.
کاظمی گفت: روز غار پاک زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی های عمومی است که با اقدامات گسترده ای در سراسر کشور جهت معرفی غارها و ضرورت حفاظت از آن ها همراه است.
مدیریت ژئوپارک جهانی قشم افزود: غارها اکوسیستم های حساسی هستند که ارزش زیستی، زمین شناختی، باستان شناسی و فرهنگی و طبیعت گردی دارند. بنابراین آموزش مردم با ارزش های غار اولین قدم برای حفاظت از آن ها است.
این برنامه با مشارکت ۲۰ دانش آموز از  روستای درکو در روز جمعه به انجام رسید.
گفتنی است، ابتکار روز غار پاک تقریبا مختص کشور ایران است و کمتر کشوری وجود دارد که چنین روزی را در تقویم خود داشته باشد. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده روز غار پاک(دوم مهر ماه یا به عبارتی اولین جمعه از آغاز مهرماه) در تقویم مناسبت‌های زیست محیطی کشور ثبت شده است. روزی که در آن علاقه‌مندان به غار و غار شناسی تلاش می‌کنند به لزوم حفاظت از غارها و برنامه‌ریزی برای مدیریت صحیح آن‌ها بپردازند.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو