دوره آموزشی نظام آراستگی در محیط کار (7S) / نکاتی برای صرفه جویی و ایمنی در محیط کار

مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از برگزاری دوره آموزشی نظام آراستگی در محیط کار (7S) توسط این شرکت و با همکاری اداره کل استاندارد استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش فرینا، شهروز آبراری لزرجانی با اعلام این خبر افزود: این دوره با هدف مدیریت ایمنی و بهداشت، بهره‌وری، صرفه جویی در هزینه‌ها، کیفیت و پیشگیری از خرابی‌ها در محیط کار طراحی و تدوین شده است.

آبراری لزرجانی گفت: در محیط‌هایی که با اجرای نظام آراستگی مدیریت می شوند، اشیا زاید و غیر ضروری وجود ندارند و اقلام موجود با نظمی خاص مرتب می شوند و این امر تا حد زیادی صرفه جویی و ایمنی محیط کاری را فراهم می کند.

وی افزود: اجرای منظم مراحل نظام آراستگی، محیطی پاکیزه و بهداشتی را فراهم می‌آورد و از همه مهم‌تر تلاش برای ایجاد عادت‌های صحیح در کارکنان مهمترین عامل در تحقق محیط‌های آراسته است.

به گفته مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم، اجرای صحیح این نظام بستر مناسبی برای افزایش ایمنی و در نتیجه کاهش  و پیشگیری از سوانح و حوادثی همچون آتش سوزي، احتراق، انفجار، سقوط اجسام در محل کار ایجاد می کند. همچنین در مصرف بهینه مواد و اقلام موجود بسیار موثر خواهد بود.

آبراری با تاکید بر استقرار این نظام به عنوان یک استاندارد دقیق کاری گفت: اجرا کردن نظام آراستگی در محیط کار با هزینه و زمان پیاده سازی کمتر و نتایج ملموس تری نسبت به استانداردهای دیگر اتفاق می افتد و سازمان مربوطه در خلال استقرار نظام آراستگی محیط کار (7S) به استاندارد کردن فعالیت ها، نظم پذیری و انضباط محور بودن عادت کرده، زمینه برای اجرای سیستم های مدیریتی دیگر همچون ISO 9001, ISO 14001, Ohsas 18001 و … و طی نمودن پله های بعدی تعالی سازمان مهیا می شود.

مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از آشنایی با نظام آراستگی و تاریخچه آن، اهمیت نظام آراستگی و مزایای استفاده و پیاده سازی آن به عنوان سرفصل های آموزشی در این دوره نام برد و افزود: آشنایی با مراحل پنج گانه نظام آراستگی، و نحوه اجرا و پیاده‌سازی این مراحل بخش های دیگری از مهارت های آموزش داده شده در این دوره است.

شایان ذکر است، دوره آموزشی نظام آراستگی در محیط کار (S7) پایان مهرماه در یک جلسه 8 ساعته و ظرفیت پذیرش 20 تَن توسط شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم با  همکاری اداره کل استاندارد استان هرمزگان برگزار می شود.

علاقمندان به شرکت در این دوره آموزشی می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09396151002 تماس حاصل نمایند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.