منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان قطب دیگر صنایع پتروشیمی ایران

رئیس امور سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ملی ایران گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با توجه به ظرفیت های موجود به قطب دیگر صنایع پتروشیمی ایران تبدیل می شود.

به گزارش فرینا،سعید افشاری در حاشیه بازدید از غرفه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه سیاست پتروشیمی ایران احداث مجتمع های جدید در سواحل جنوبی است، افزود: شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران به عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی کشور و پشتیبانی از طرح های پتروشیمی کشور وظایفی در اختیار دارد.
افشاری گفت: یکی از راهکارهای شرکت صنایع ملی پتروشیمی برای توسعه این صنعت ایجاد طرح ها و مجتمع های بزرگ پتروشیمی با ارزش افزوده بالا برای کشور است.
وی افزود: با توجه به اینکه مجتمع های پتروشیمی به آب برای تولید، دسترسی به آب های آزاد برای آزاد و همچنین به خوراک نیاز دارند تصمیم برای اعطای مجوز و احداث این مجتمع ها در سواحل جنوبی کشور جهت توسعه صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.
رئیس امور سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی ملی ایران با بیان اینکه دو منطقه ماهشهر و عسلویه تا کنون به عنوان قطب های پتروشیمی در کشور شناخته می شوند، گفت: تولید پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر نزدیک به 60 میلیون تن محصول است که این مناطق دیگر ظرفیت و گنجایش صنایع جدید پتروشیمی را ندارند.
افشاری افزود: برای توسعه آتی صنعت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان زیر مجموعه ایمیدرو به عنوان یکی از مناطقی که دارای پتانسیل های بالا و موقعیت و امکانات مناسبی دارد به عنوان قطب جدید پتروشیمی انتخاب شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه مسئولیت این منطقه به عهده سازمان ایمیدرو محول شده است شرکت ملی پتروشیمی با امضای تفاهم نامه ای با شرکت ایمیدرو اقدام به ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان ایمیدرو و پتروشیمی برای راهبری محدوده پتروشیمی در این منطقه کرده است.
رئیس امور سرمایه گذاری صنایع ملی پتروشیمی ایران با بیان اینکه در فاز اول 4 طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان ایجاد خواهد شد، افزود: امیدواریم منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با توجه به پتانسیل ها و نزدیکی به عسلویه و دسترسی به آبهای آزاد و وجود بندر و زیرساختهای مناسب در آینده به قطب دیگر صنعت پتروشیمی تبدیل شود و با احداث مجتمع های پتروشیمی شاهد رونق منطقه پارسیان باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.