استفاده از کل فضای ترمینال سلام به عنوان جایگاه CIP

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتی در خصوص علت به تأخیر افتادن افتتاح ترمینال سلام، تغییر حجم پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه امام(ره) و ساماندهی تاکسی های شهر فرودگاهی پاسخ داد.

به گزارش فرینا، شهرام آدم نژاد در نشست خبری با خبرنگاران حوزه فرودگاهی با اشاره به دلیل تاخیر در افتتاح ترمینال سلام افزود: به دلیل نوسانات قیمت ارز و انتظار برای دریافت ارز نیمایی کمی برنامه زمان بندی فنی پروژه با تعویق مواجه شد که در آخر با ارز آزاد تجهیزات خریداری شد در تلاش هستیم کل فضای ترمینال را CIP کنیم.

آدم نژاد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا کل فضای ترمینال سلام را CIP (جایگاه تشریفات دولتی) کنیم، گفت: در این ترمینال مسافران در صف کانترها معطل نخواهند شد چرا که 52 کانتر بار همه ایرلاین ها را پذیرش می کنند و مهم ترین ویژگی ترمینال سلام امکان توسعه مداوم آن در سالهای آتی خواهد بود که بغیر از قسمت باند پرواز از هیچ جهتی محدودیت افزایش ظرفیت نخواهد داشت.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری فرودگاه امام(ره) را موظف کرده که بخشی از پروازهای داخلی را به عهده بگیرد و در همین راستا، بعد از افتتاح ترمینال سلام تعدادی از پروازهای داخلی در این محل راه اندازی می شوند و اگر تقاضا برای آنها بالا باشد در سال بعد به طور حتم برای ساخت ترمینال اختصاصی داخلی اقدام خواهیم کرد.

کاهش مسافران فرودگاه امام(ره) نسبت به سال گذشته چندان محسوس نبوده است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تغییر حجم پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: دو شرکت هواپیمایی خارجی قبل از اعلام تحریم های جدید، به دلیل مسائل اقتصادی با ما مکاتبه داشتند که پروازهایشان را قطع می کنند، اما با توجه به تغییر قیمت ارز تغییراتی ایجاد شده که چندان محسوس نیست و نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کمتر از 10 درصد کاهش مسافر داشته ایم.

باید سیستم نوبت دهی مکانیزه برای سفارش تاکسی های فرودگاه راه اندازی شود

آدم نژاد در خصوص ساماندهی تاکسی های موجود در فرودگاه افزود: برای ساماندهی تاکسی ها اقداماتی در ماه های اخیر صورت گرفته است از جمله آنکه صف ها یکپارچه و مسیر تاکسی ها جداسازی شد.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی های اینترنتی نباید در فرودگاه حضور داشته باشند، گفت: برای شرکت های اسنپ و تپسی بر اساس پیشنهاد شورای عالی ترابری محلی تعبیه شد اما آنها شرایط ما را نپذیرفتند و بنابراین نباید در فرودگاه امام(ره) حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یادآور شد: هم اکنون هزار و 400 تاکسی در سطح فرودگاه وجود دارد که در روزهای عادی سال به طور میانگین 800 مسافر برای این تاکسی ها وجود دارد و این نظام دارای اشکالاتی است که طی دوماه آینده مرتفع خواهد شد.

آدم نژاد گفت: رانندگان تاکسی عضوی از خانواده فرودگاه امام(ره) هستند که بیشترین خدمات را به مسافران ارائه می دهند، گاهی این افراد برای سوار کردن یک مسافر باید 10 الی 12 ساعت در فرودگاه صبر کنند که این سیستم درستی نیست و ضرورتی ندارد همه رانندگان را اینجا جمع کنیم، بلکه می توان یک سیستم نوبت دهی مکانیزه طراحی کرد تا راننده هر زمان که لازم شد در فرودگاه حضور یابد.

وی افزود: امسال نرخ کرایه ها یکبار افزایش یافت و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم دوباره افزایش تعرفه داشته باشیم و بسیار اصرار دارم که تاکسی متر بر روی تاکسی های فرودگاه نصب شود تا نرخ ها بر اساس شرایط زمانی و مکانی به صورت عادلانه تعیین گردد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) که به زودی افتتاح می شود، همه نیازهای مسافر از جمله سفارش تاکسی از درب منزل برای فرودگاه با 60 درصد هزینه فعلی میسر و امکان پذیر خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.