جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از مرز یک میلیون TEU فراتر رفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر یک میلیون TEU کانتینر طی نیمه نخست سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور گفت: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
عفیفی پور با ارایه تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی نیمه نخست سال جاری، افزود: در این دوره زمانی شش ماهه، در مجموع یک میلیون و 70 هزار و 143 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی گفت: از مجموع 804 هزار و 140 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، 197 هزار و377 TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .
به گفته وی، حجمی بالغ بر 130 هزار و 815 TEU کانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
وی با ارایه تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی نیمه نخست سال جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی شش ماهه، در مجموع یک میلیون و 70 هزار و 143 TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: از مجموع 804 هزار و 140 TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، 197 هزار و377 TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ بر 130 هزار و 815 TEU کانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.
وی در پایان از جابجایی بالغ بر 197 هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و بیش از 243 هزار TEU کانتینر وارداتی طی شش ماه گذشته خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در پایان از جابجایی بالغ بر 197 هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و بیش از 243 هزار TEU کانتینر وارداتی طی شش ماه گذشته خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو