امکان اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات مواد معدنی در ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه با دارا بودن ذخایر معدنی غنی و آماده بودن زیرساخت های سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی امکان اکتشاف؛ استخراج؛ فرآوری و صادرات مواد معدنی در منطقه آزاد ماکو فراهم است.

به گزارش فرینا؛ ابراهیم جلیلی در نخستین روز از هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو تنها منطقه آزادی است که علاوه بر سایر ظرفیت ها دارای ظرفیت های معدنی نیز می باشد. از این رو در این منطقه امکان تلفیق مزیت های مناطق آزاد با پتانسیل های معدنی فراهم شده است.
وی افزود: بر این اساس علاوه بر رونق معادن از نظر اکتشافات و استخراج به واسطه تاکید مدیرعامل فعلی شاهد فرآوری این مواد خواهیم بود. در واقع برنامه در حال اجرا در سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص معادن شامل اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات مواد معدنی است که باتوجه به زیرساخت ها و برنامه ریزی های مناسب در حال پیشرفت و توسعه است.
جلیلی در ادامه مطرح کرد: مواد معدنی منطقه آزاد ماکو شامل سنگ های تزیینی از نوع تراورتن و مرمریت، سیلیس که صنایع وابسته آن در حال تولید است و در ادامه ماده معدنی و منحصر به فرد منیزیت که در منطقه آزاد ماکو دارای ذخایر فراوانی بوده و امکان کار و فعالیت در این حوزه نسبتا زیاد است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو