به مناسبت هفته ملی کودک در جزیره قشم برگزار شد؛

میراث ناملموس قشم در دستان پرتوان میراث بانان جزیره / برگزاری کارگاه "با من بساز" با همکاری مادران و کودکان در روستای دولاب

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری کارگاه های مادر و کودک با عنوان "با من بساز" به منظور احیای عروسک های بومی ـ محلی جزیره و آشنایی کودکان با این میراث فرهنگی در تقارن با هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی ضمن تبریک هفته ملی کودک به کودکان جزیره قشم گفت: این مدیریت همگام با پروژه ، قشم، جزیره ای برای کودکان به مناسبت روز جهانی کودک، اقدام به برگزاری کارگاه "با من بساز" در راستای احیای میراث ناملموس به یادگار مانده از گذشتگان جزیره نمود.
کاظمی افزود: این کارگاه با هدف ارزش گذاری و احیای عروسک های بومی ـ محلی دست ساز توسط بانوان جزیره به صورت کارگاهی با حضور مادران هنرمند و کودکان برگزار شد تا کودکان از نزدیک با ساخت عروسک های دُختُلوک آشنا شده و در هفته ملی کودک از بازی با هنرهای دست ساز مادران خود لذت ببرند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره حضور و استقبال پرشور دانش آموزان روستاهای دولاب و سرریگ به همراه مادران و مربیان مدارس گفت: کارگاه "با من بساز"، روز گذشته در مرکز آموزشی غرب جزیره روستای دولاب با حضور بانوان احیاکننده عروسک های دُختُلوک از روستاهای شیب دراز، برکه خلف و شهر درگهان برگزار شد و دانش آموزان شرکت کننده در کارگاه با ساخت این عروسک ها لحظات شادی را تجربه کردند.
گفتنی است، عروسک «دُختُلوک» قشم به عنوان دومین عروسک ایران ثبت ملی شده و در فهرست آثار میراث ناملموس کشور قرار گرفته است.
این عروسک نمادی از هنر مادران، باورها و قصه های مردم قشم است و می تواند به عنوان یادگاری زیبا و خاص از جزیره، در سبد خرید گردشگران این منطقه جای گیرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو