دیدار سفیر جمهوری قرقیزستان با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس

سفیر جمهوری قرقیزستان به همراه هیئت تجاری و دیپلماتیک این کشور به منظور آشنایی با ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس با مدیرعامل این منطقه دیدار کرد.

به گزارش فرینا؛ احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در دیدار با سفیر جمهوری قرقیزستان گفت: سرخس دروازه تجاری ایران با کشور‌های آسیای میانه است و همواره کشور‌های حوزه cis نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته‌اند.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به نزدیکی به کشور‌های آسیای میانه، مکان مناسبی برای ترانزیت کالا به این کشور‌ها محسوب می‌شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به امتیازات منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: این منطقه به لحاظ امتیازات و موقعیت راهبردی مناسب و تسهیلات قانونی از جمله معافیت مالیاتی ۱۳ ساله سرمایه‌گذاری، اجاره بلند مدت زمین به سرمایه‌گذاران خارجی، اعطای مجوز تأسیس شعب بانک‌ها و بیمه‌های خارجی، آزادی واردات و صادرات و آزادی ورود و خروج سرمایه اتباع خارجی شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است.
کاهش 50 درصدی صدور تعرفه روادید قرقیزستان نامی عبدالرزاق اف سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران هم در این دیدار با اشاره به اهمیت خراسان رضوی به ویژه سرخس در تبادلات تجاری منطقه، گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از مناطقی است که می‌تواند نقش کلیدی در ارتباطات تجاری میان ایران و قرقیزستان داشته باشد.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با راه‌اندازی مجدد دفتر مشهد و برقراری پرواز مجدد بین دو کشور تبادلات تجاری، فرهنگی و پزشکی آسان‌تری با ایران داشته باشیم، افزود: خراسان رضوی می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری قرقیزستان باشد و ما خواستار گسترش همکاری‌های میان دو کشور و نیز استان‌های ایران و قرقیزستان در همه موضوعات هستیم که برای تسهیل در این امر، صدور روادید را به کمتر از ۵ روز و تعرفه آن را نیز تا ۵۰ درصد کاهش داده‌ایم.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو