برگزاری چهل و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از اقدامات و تلاش‌های مجدّانه مسئولان ستادی و استانی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تدوین بسته حمایتی از شرکت ها، ارایه ساز وکارهای موثر پیرامون تسهیل حمل کالاهای اساسی از بندر شهید رجایی و اطلاع رسانی مستمر در رسانه ها قدردانی کرد. 

به گزارش فرینا، ایرج حیدری در چهل و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور شرکت های بخش خصوصی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری جلسات رفع موانع تولید، مرتفع ساختن مشکلات مردم استان است که بخش مهمی از آن به پیگیری مشکلات جامعه کارگری، اشتغال و تولید استان بر می گردد.
حیدری افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با درک بالا از وظایف و مسئولیت های ذاتی و قانونی خویش با تدوین راهبردها، اجرای مکانیزم ها و ساز و کارهای موثر بر اساس شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، تمامی امکانات موجود و بالقوه خود را بکار گرفت ‌و اقداماتی قابل تحسین و شایسته تقدیر را انجام داد که از جمله آن می‌توان به ارایه بسته های حمایتی، استمهال مطالبات سازمان از شرکت‌ها فعال و صیانت از حقوق جامعه کارگری شاغل در بندر شهید رجایی اشاره کرد که البته این دستاوردها با مشارکت سایر دستگاه های همکار محقق شده است.
وی توجه مسئولان نسبت به رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و مبحث اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله اهداف مهمی دانست که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می شود و از راهبردهای مهم مدیریت عالی استان نیز هست.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان توجه جدی مسئولان نسبت به دغدغه های جامعه کارگری، پرداخت معوقات و پیگیری مطالبات این قشر پرتلاش را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر کدام از شرکت های سرمایه گذار در جهت افزایش اشتغال گام بردارند، از تسهیلات و امتیازات مناسب با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان همچون گذشته ‌بر اساس بسته ابلاغی بهره مند خواهند شد.

پیگیری جدی برای رفع مشکلات شرکت های سرمایه گذار

حیدری افزود: مشکلات شرکت های سرمایه گذار فعال در بندر شهید رجایی در حوزه مالیاتی، بانکی، بیمه ای، سوخت، برق و سایر حوزه ها با هدف تسهیل در ارایه خدمات دریایی و ‌بندری ‌و همچنین تسریع خروج کالا در این بخش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است که به طور جدی باید در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی در پاسخ به طرح موضوعاتی که شرکت های فعال در بندر شهیدرجایی در حوزه پرداخت هزینه های بیمه تامین اجتماعی کارگران خود داشتند، گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان به منظور رفع مشکلات شرکت های فعال سرمایه گذار در این بندر نهایت همکاری و همراهی را با این شرکت ها به عمل آورد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در زمینه رفع مشکلات شرکت های فعال سرمایه گذار در حوزه مالیاتی نیز گفت: اداره کل امور مالیاتی استان به همراه دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری و نمایندگان شرکت های سرمایه گذار در بندر شهید رجایی طی نشستی کارشناسی، راهکارهای کمک به این شرکت ها در زمینه حل مشکلات حوزه مالیاتی را احصاء و تصمیماتی مناسب در این رابطه اتخاذ نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی ‌جداگانه ای برای ارزیابی بهای برق و سوخت مصرفی براساس ‌میزان، نوع فعالیت و مبتنی بر تعرفه های مرتبط توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد.
حیدری بار دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تدوین بسته حمایتی از سرمایه گذاران و شرکت های بخش خصوصی در شرایط فعلی اقتصاد کشور را شایسته تقدیر دانست و گفت: از مدیریت جهادی مدیرعامل سازمان ‌بنادر و تلاش‌های بی شائبه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در زمینه تسهیل روند تخلیه کشتی ها و خروج سریع کالاهای اساسی از بندر، بسیج امکانات برای حمل ریلی کالاها، اطلاع رسانی مستمر و گسترده در رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای آرامش روانی جامعه، بسیار سپاسگزاریم و این تلاش ها و مجاهدت ها به هیچ وجه از نگاه مردم پنهان نمی ماند. 

تشریح بسته حمایتی سازمان بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی نیز در این نشست طی سخنانی از آمادگی این مجموعه برای پیگیری مشکلات و دغدغه های شرکت های مستقر در بندر شهید رجایی با همکاری دستگاه های ذیربط استانی و استانداری جهت کاهش هزینه های آنها، تسهیل فعالیت های جاری و استمهال معوقات شرکت‌های فعال براساس قانون ‌خبر داد.
اله مراد عفیفی پور افزود: در شرایط فعلی اقتصادی با همکاری مشترک دستگاه های اجرایی و شرکت های بخش خصوصی باید راهبردی را پیش گرفت که بتوان از تمامی ظرفیتهای موجود در بنادر بهره برد تا کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد.
عفیفی پور به تشریح بسته حمایتی مصوب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای پشتیبانی از سرمایه گذاران و شرکت های فعال در بنادر پرداخت و گفت: این بسته حمایتی در دو بخش است که آثار و تبعات سیاست های ارزی و تجاری قراردادهای سرمایه گذاری و راهبری پایانه های بندری از زمان تصویب تا پایان سال جاری را پوشش می شود. همچنین پوشش آثار و تبعات ناشی از وضع تحریم های مجدد جهت قراردادهای فعالان اقتصادی در بنادر کشور به ویژه سرمایه گذاری و راهبری پایانه های بندری از زمان اجرا تا پایان سال ۱۳۹۷ از دیگر بخش های این بسته است که تمدید آن به تشخیص هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد.
وی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در سازمان بنادر ‌و معین قراردادن استان هرمزگان با توجه به جایگاه اقتصادی و ‌تجاری این استان، از همدلی و مشارکت تمامی دستگاه های همکار، ‌حمایت‌های عالی ترین مقام اجرایی استان در حمایت از بنگاه های اقتصادی و تلاش برای رفع موانع فعالیت های آنان، قدردانی کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی در پایان گفت: تسریع فرآیند خروج مایحتاج مردم از بندر تحت عنوان کالای اساسی و انعکاس آن در رسانه ملی و نشریات استانی و کشوری مبین این مهم بود که خادمین مردم در همه حوزه ها از هیچ کوششی برای تامین نیازهای اساسی فروگذار نبوده و این امر خط بطلانی بود بر پیش داوری‌های کارشناسان غرب نشینی که مبتنی بر اهداف و اغراض کاملا سیاسی و گزینشی خود تحلیل‌های غلط ‌و فاقد اصالت داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.