شهر بازرگان؛ پایلوت شهر هوشمند منطقه آزاد ماکو

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بازرگان به عنوان پایلوت شهر هوشمند این منطقه انتخاب شد تا قابلیت های دنیای واقعی و مجازی به صورت توام در خدمت حل مشکلات شهری قرار بگیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علیرضا نصیری شامگاه روز شنبه در اولین جلسه کارگروه منطقه هوشمند، افزود: شیوه نامه فعالیت این کارگروه مشخص و شرح وظایف اعضا نیز ابلاغ شده است. 
وی با تاکید بر اینکه شهرهوشمند باید از اقتصاد، حمل و نقل، محیط و مردم هوشمند برخوردار باشد، بیان کرد: منطقه آزاد ماکو طی 10 سال آینده هوشمندسازی شده و با دستیابی به توسعه پایدار به حلقه اتصال آسیا و اروپا تبدیل می شود. 
وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی بدون همراهی مدیران ارشد سازمان ها و ارگان ها در منطقه امکان پذیر نیست، اضافه کرد: در این کارگروه 11 کمیته از جمله کمیته های ارتقای وضعیت اقتصادی، ارتقای سطح علمی، حفظ محیط زیست، مالی، واکنش اضطراری و غیره تشکیل و وظایف هر کمیته به اعضای آن ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است. 

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو